اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بلوک بتنی

بلوک بتنی به قطعاتی گفته می شوند که معمولاً برای ساخت ساختمان ها یا دیوارها یا سقف ها کاربر دارند. بلوک های بتنی، در اندازه ها، ابعاد و با مصالح متفاوتی بسته به نیاز ساخته می شوند البته در سال های اخیر آنها را در اندازه های استاندارد با ذخامت های استاندارد می سازند. در ساخت این بلوک ها از سیمان پرتلند، شن، ماسه، آب به روش ریخته گری استفاده می شود و به کارگاه هایی که این نوع بلوک ها را تولید می کنند در اصطلاح عامه بلوک زنی گفته می شود.

ملات بنایی

ملات بنایی با بلوک بتنی مصرفی باید ملات سیمانی از نوع مشخص شده باشد و باید کاملاً در سطح جامد بستر زیرین و همچنین روی جدارهای قائم بلوک پخش شود.ملات را نباید بیش از اندازه لازم جلوتر از محل کار گذاشتن بلوک ها پخش نمود تا ملات قبل از قرار دادن آجر سفت نشود.ملات سخت شده که از روی داربست، کف، یا از محل های دیگر برداشته شده باشد نباید مورد استفاده قرار گیرد.

قفل و بست در کارهای بنایی با بلوک بتنی

د ر مواقعی که در مجاورت ستون بتنی یا فلزی قرار می گیرد و در آن محل درز انبساط پیش بینی نشده باشد باید مهارهای فلزی از نوع و به شکل خواسته شده طبق نقشه در داخل بندهای دیوار قرار گرفته و انتهای آن در داخل ستون مهار شده و یا به آن جوش شود.دیوارهای باربر متقاطع و تیغه ها نباید به حز در کنج با یکدیگر قفل و بست شوند بلکه دو دیوار باید به وسیله تسمه مهاری که ضخامت آن هرگز نباید از 6 میلیمتر و عرض آن از 3 سانتیمتر و طول آن از 60 سانتیمتر کمتر باشد.

دو انتهای آن به وطر قائم به اندازه 5 میلیمتر خم شده باشد به یکدیگر اتصال داده شود. این تسمه های مهاری باید حداکثر در فواصل قائم 1 متری از یکدیگر می گیرند و دو انتهای خم شده آن که در داخل فضای خالی بلوم قرار می گیرند باید با پر کردن فضای خالی با ملات در محل استوار شود.دیوارهای غیر باربر متقاطع باید با استفاده از شبکه های سیمی گالوانیزه که طول آن از 40 سانتیمتر نباید کمتر باشد، یک رج در میان به یکدیگر متصل شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>