اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

حریق

برای حفظ جان افراد راه های خروج و فرار از حریق مناسب در ساختمان پیش بینی شود.برای حفظ ساختمان و اموال و کمک به حفظ جان افراد، ویژگی های طراحی و معماری در زمینه محدود کردن گسترش حریق و مهار قدرت پیشروی آتش رعایت شود.

برای رسیدن به این هدف ها باید معیارهای و ویژگی هایی از طراحی و معماری مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد که گسترش حریق را محدود نموده و ایمنی فرار را تامین می کند. بسیاری از این ویژگی های تأثیری مشخص و آشکار بر هر چهار هدف بالا دارند. بسیاری دیگر هر کدام بر هدف یا هدف های معین موثر هستند.

در صورتی که دیوارهای محصور و مسدود کننده تنوره ها از مصالح قابل احتراق ساخته شود برای جلوگیری از پیشروی شعله تمام قسمت های دیوار را از داخل و خارج تنوره آتش بندی کرد. معمولاً آتش بندی دیوار تنوره ها را نمی توان به طور دقیق و کاملاً بی نقص انجام داد.در موقع بروز حریق یا هر موقعیت اضطراری دیگر طراحی راه های خروج و فرار مستقیماً بر ایمنی جان ساکنان تأثیر خواهد گذارد و مقررات مربوط به مسیرهای خروج همیشه از مهم ترین قسمت های آیین نامه های محافظت در برابر حریق محسوب می شود.

تعداد افراد ساکن در یک سطح و آزادی نسبی که در موقع بروز حریق برای تخلیه اشخاص در نظر گرفته می شود مشخصه ای است که با توجه به نوع تصرف بنا و توانایی اشخاص می توان به کمک آن تسهیلات خروج و دیگر ویژگی های حفاظتی را در هر مورد تعیین نمود.اصولاً حجم آتش و شدت حریق به مقدار و نوع سوخت و چگونگی تهویه ساختمان بستگی دارد. ولی بسیاری عوامل دیگر نیز می تواند در گسترش حریق و افزایش حجم آتش موثر باشد.

به طور کلی سطوح زیر بنا و ارتفاع ساختمان همیشه باید متناسب با مجموعه باری باشد که در حریق شرکت می کند. و در مواردی که پیش بینی های محافظت در برابر حریق برای مقابله با بار حریق ساختمان کافی نیست. برای مقابله با حریق باید حد نصاب بالاتری در محدودیت های سطح و ارتفاع قائل شد.در ساختمان های غیر قابل احتراق، مهم ترین عاملی که در درجه دوم بعد از بروز حریق در سرایت آتش به دیگر مواد سوختنی موثر است، جنس مصالح نازک کاری است. اگر سرعت پیشروی شعله در این مصالح زیاد باشد مشکلاتی خاص برای ماموران آتش نشانی ایجاد خواهد کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>