اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

حریق

پلکان ها، چاه های آسانسور، شفت ها، بادکش ها، نورگیرها و به طور کلی معابر عمودی حریق همواره از عوامل اصلی گسترش حریق به شمار می روند. این گروه از فضاها، دودها و گازهای گرم حاصل از احتراق را به طرف بالا کشیده و با رساندن هوای تازه و پر اکسیژن به سوخت باعث شدت یافتن حریق می شوند.

این مکش و انتقال حرارت و دود نه تنها موجب شدت گرفتن حریق می شود به ویژه در ساختمان های بلند که تنوره ها دقیقاً مانند دودکش عمل می کنند بلکه باعث پخش گازهای گرم، گسترش آتش به طبقات بالا و مسموم شدن افراد، اعم از ساکنان و ماموران اتش نشانی نیز خواهد بود.

دیواره تنوره ها در بسیاری از موارد مثلاً در مورد محل عبور کابل ها و یا دودکش ها باید بتواند از هر دو طرف به قدر کافی مقاومت کند. این گونه تنوره ها در عین حال که نباید اتش را از خارج به خود راه دهند باید بتوانند حریقی را که احتمالاً داخل آنها بروز می کند به طور کامل محبوس کنند.

دیوارهای حریق

چنانچه بار حریق از نوع ساخت و تصرف در حدی معقول باشد و از حدود تعیین شده تجاوز نکند، معمولاً از لحاظ مساحت محدودیت خاصی برای ساختمان مقرر نمی شود. اما مواردی وجود دارد که بسته به نوع تصرف و خطرات حریق باید محدودیت هایی برای مساحت ها در نظر گرفت. در این صورت سطوح زیر بنا به کمک دیوارهای حریق از یکدیگر مجزا می شوند. مشخصات فنی دیوارهای حریق با توجه به نوع بنا و مقدار و خطرات آتش سوزی تا حدودی تفاوت دارد. اگر چه دیوار حریق دو نوع تصرف و بهره گیری مختلف را از هم جدا کند، مشخصات آن باید با توجه به تصرفی که خطرات حریق در آن بیشتر است تعیین شود.

محل قرار گرفتن دیوار حریق نیز مانند مشخصات آن در ارتباط با مقدار خطرات ناشی از نوع تصرف و چگونگی بهره گیری از ساختمان تعیین می شود. به هر حال یک دیوار حریق را نباید با دیوار مجزا کننده تصرف اشتباه کرد. دیوار مجزا کننده تصرف در بناهایی کشیده می شود که از لحاظ مواد قابل احتراق و مقدار خطرات حریق دارای تصرف هایی چندگانه است در حالی که دیوار حریق مخصوص مواردی است که با توجه به خطرات حریق مربوط به نوع تصرف سطح زیر بنای ساختمان از حد مجاز تجاوز می کند. البته دیوار حریق می تواند در عین حال مجزا کننده تصرف هم باشد.

برای کامل کردن محافظت همواره باید دیوار حریق را تا رسیدن به سقف یا دیوار کاملاً مقاوم دیگری ادامه داد. اگر بام ساختمان قابل احتراق باشد دیوار حریق باید تا ارتفاعی بالاتر و برابر دست اندازهای کناری بام ادامه یابد. معمولاً دیوارهای حریق با مصالحی از آجر بتن مسلح بلوک بتنی و اندودهایی از گچ یا ماسه سیمان ساخته می شوند و باید ضمن جلوگیری از سرایت حریق حایل های خوبی نیز برای ماموران آتش نشان باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>