اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


سنگ ساختمانی


مقاومت فشاری

مقاومت فشاری بتن هیچ گاه بیشتر از مقاومت فشاری سنگدانه های مصرف شده نخواهد بود. به دست آوردن مقاومت فشاری سنگدانه ها به تنهایی مشکل است و معمولاً اطلاعات لازم را باید از آزمایش های غیر مستقیم مانند مقاومت فشاری نمونه های سنگی خرد شده، ضریب خرد شدن انبوه سنگدانه ها و عملکرد سنگدانه ها در بتن به دست آورد. به طور کلی مقاومت سنگدانه ها به ترکیبات و بافت سطحی و ساختمان آنها بستگی دارد. کمی مقاومت سنگدانه ها می تواند ناشی از ضعیف بودن ذرات تشکیل دهنده آنها، بافت مصالح یا ضعف ماده چسباننده ذرات باشد.

سختی

سختی یا مقاومت در برابر سایش بیانگر مقاومت بتن مصرف شده در جاده ها و کف هایی است که در معرض رفت و آمد زیاد قرار می گیرند.

جرم واحد حجم

از آنجا که سنگدانه ها عمدتاً حاوی فضای خالی قابل نفوذ و غیر قابل نفوذ هستند، برایشان چند نوع جرم واحد حجم تعریف می شود.اگر حجم مواد جامد با احتساب فضای خالی غیر قابل نفوذ در نظر گرفته شود، جرم مخصوص را جرم مخصوص ظاهری گویند. جرم مخصوص ظاهری سنگدانه ها به جرم واحد حجم کانی هایی که دانه های سنگی از آن شناخته شده اند و همچنین به مقدار فضای خالی داخل آنها بستگی دارد.

تخلخل و جذب آب

تخلخل، نفوذپذیری و جذب آب سنگدانه ها بر چسبندگی مصالح به خمیر سیمان، مقاومت بتن در برابر یخ زدن و آب شدن و همچنین بر ثبات شیمیایی و مقاومت در برابر سایش اثر دارد. قسمتی از فضای خالی سنگدانه ها کاملاً در داخل جسم جامد قرار می گیرند و بعضی دیگر در نزدیک سطح واقع و به خارج راه دارند.

خمیر سیمان به علت لزجتی که دارد، نمی تواند به جز در مورد منافذ بزرگ سنگدانه ها، تا عمق زیادی نفوذ نماید. از این رو به منظور محاسبه میزان سنگدانه ها در بتن از حجم ناخالص سنگدانه ها که به صورت توپر در نظر گرفته و استفاده می شود. آب می تواند به داخل منافذ راه یابد. آهنگ نفوذ آب به اندازه، پیوستگی و کل حجم فضاهای خالی بستگی دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>