اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چیلر توربوکر

چیلر توربوکر چیست ؟
چیلر توربوکر یا همان چیلر سانتریفیوژ توربوکور (Turbocor) از کمپرسورهای بدون روغن و مجهز به یاتاقان های (بلبرینگ) مغناطیسی بدون تماس مکانیکی (بدون اصطکاک) بهره می برد. در واقع کمپرسور از نوع سانتریفیوژ ولی با تکنولوژی بدون اصطکاک مکانیکی است.

شفت دورانی موتور الکتریکی و ایمپلر (پروانه) کمپرسور در حین دوران توسط میدان مغناطیسی به صورت معلق در هوا نگهداری می شود و در نتیجه هیچ تماسی با نشیمنگاه خود (یاتاقان) نخواهد داشت. در هر یاتاقان از سنسور موقعیت سنجی استفاده می شود که در هر دوران شفت، 120 بار اطلاعات مربوط به موقعیت شفت را به سیستم کنترلی ارسال می کند تا شفت همواره در مرکز یاتاقان مغناطیسی نگه داشته شود.

در شکل زیر مهم ترین اجزای کپرسورهای توربوکر نشان داده شده که مهم ترین آنها عبارتند از مجراهای ورود و خروج مبرد، ایمپلر یا پروانه های اولیه و ثانویه، موتور الکتریکی DC بدون جاروبک (brush less)، یاتاقان ها یا همان بیرینگ های الکترومغناطیسی، سافت استارتر (سیستم استارت نرم) و VFD (سیستم کنترل هوشمند دور موتور یا همان اینورتر).

تشریح مزایای چیلرهای سانتریفیوژ توربوکر:

  • 1کمترین هزینه تعمیر و نگهداری و بیشترین طول عمر کمپرسورهای توربورکر (به خاطر حذف اصطکاک مکانیکی بین قطعات) در مقایسه با سایر کمپرسورها
  • 2وزن کم و ابعاد کوچک (وزن کمپرسورهای توربوکر در مقایسه با انواع اسکرو و پیستونی و در ظرفیت های برابر حدودا یک پنجم یا 20 درصد است)
  • 3سازگاری کامل با مبردهای دوست دار محیط زیست از جمله R1234ze , R513A , R515B
  • 4عدم وجود روغن در مدار کمپرسور و حذف کامل آن
  • 5افزایش راندمان کمپرسور به علت استفاده از یاتاقان های مغناطیسی و حذف اتلافات اصطکاکی
  • 6کنترل هوشمند و دیجیتالی یاتاقان های مغناطیسی، شیرهای انبساط، پاور و تمامی قطعات برقی چیلر توربوکر
  • 7قابلیت کارکرد با سرعت های دورانی بسیار بالا از 16,000 تا 50,000 دور بر دقیقه (چیلرهای ساتریفیوژ هر چه سرعت دورانی بالاتری داشته باشند در شرایط بهینه تری کار می کنند)
  • 8کاهش مصرف انرژی در کمپرسور سانتریفیوژ توربوکر نوع VVT شرکت دانفوس تا 40 درصد (مطابق کاتالوگ های شرکت دانفوس). این کمپرسورها در مقایسه با کمپرسورهای سانتریفیوژ معمولی حدود 30 درصد، در مقایسه با انواع اسکرو 33 درصد و در مقایسه با انواع پیستونی 40 درصد انرژی کمتر مصرف می کنند.
  • افزایش قابل توجه راندمان چیلر توربوکر در مقایسه با چیلرهای سانتریفیوژ معمولی در حالت های کم باری (مهم ترین مشکل کمپرسورهای سانتریفیوژ معمولی کاهش راندمان آن در حالت های کم باری که دور ایمپلر (پروانه) کاهش پیدا می کند، است ولی در توربوکر با افزایش حداقل دور کاری کمپرسور، استفاده از اینورتر و همچنین استفاده از دو ایمپلر برای فشرده سازی مبرد در دو مرحله، این مشکل برطرف شده است)
  • استارت بسیار نرم (کمپرسورهای توربوکر تنها به 2 تا 5 آمپر جریان برق در حین استارت نیاز دارند که در مقایسه با سایر کمپرسورها که حدودا 500 تا 600 آمپر جریان در حین استارت از مدار پاور می کشند، بسیار کمتر است. این امر موجب کاهش حداکثر توان مورد نیاز و نیز کاهش ظرفیت، اندازه و هزینه ژنراتور بکاپ می شود)
  • صدای کارکرد و ارتعاش بسیار کم کمپرسورهای توربوکر (چون هیچ گونه تماس مکانیکی بین قطعات متحرک وجود ندارد) و در نتیجه کاهش صدای کاری چیلر
  • قابلیت کنترل ظرفیت چیلر از 15 تا 100 درصد توان کل با کمپرسور توربوکر اینورتر
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>