اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

میلگرد

برای میلگردهای عرضی از نوع فولاد نرم نیم سخت استفاده می شود که به صورت مضاعف یا منفرد تولید می شود. حداقل قطر میلگردهای عرضی مضاعف 5 میلیمتر و برای خرپای با میلگرد عرضی منفرد 6 میلیمتر است. در مورد خرپاهای ماشینی میلگردهای عرضی به طور مضاعف و از نوع نیم سخت است. قطر میلگردهای عرضی این نوع خرپاها بین 4 الی 6 میلیمتر تغییر می کند.

حداقل زاویه میلگرد عرضی نسبت به خط افق 30 درجه است. و معمولاً از 45 درجه کمتر نیست. ارتفاع خرپای تیرچه معمولاً با توجه به ضخامت سقف که خود تابعی از دهانه مورد پوشش است، تعیین می شود. فاصله میلگردهای عرضی متوالی در تیرچه ها حداکثر 20 سانتیمتر است. در بعضی از انواع تیرچه ها به جای میلگردهای عرضی از ورق خمکاری شده یا تسمه استفاده می شود.

میلگرد بالایی

از میلگرد بالایی (میلگرد ساده یا آجدار) به منظور تحمل نیروی فشاری خرپا در مرحله اول باربری تیرچه استفاده می شود و قطر آن با توجه نوع میلگرد و طول دهانه، فاصله تیرچه ها، ارتفاع خرپای و ضخامت بتن پوششی همچنین فاصله های جوش های میلگرد عرضی از 6 میلیمر تا 12 میلیمتر متفاوت است. در بعضی از انواع تیرچه ها از تسمه یا ورق به جای میلگرد بالایی استفاده می شود.

میلگرد کمکی اتصال

این میلگرد به منظور مهار کردن میلگردهای کششی و امکان استقرار بیش از دو میلگرد کششی در پاشنه تیرچه به کار برده می شود. قطر میلگردهای کمکی اتصال، 6 میلیمتر و طول آنها در حدود فاصله میلگردهای کششی است. میلگردهای کمکی اتصال در فواصل 40 تا 100 سانتیمتری از یکدیگر نصب می شوند.

در بعضی از کارخانه ها ی تولید تیرچه که جهت قالب تبن پاشنه از ناودانی استفاده می شود. معمولاً بتن پاشنه تا انهتای میلگرد کششی ادامه می یابد. در این موارد بهتر است میلگرد کمکی در فاصله 12 سانتیمتری از دو انتهای میلگرد کششی نصب شود تا هنگام اجرای سقف و در صورت شکستن دو سر تیرچه جهت نمایان شدن میلگرهای کششی خرپا صدمه نبیند.

محاسبه طول میلگرد تقویتی

در عمل خرپای تیرچه همواره مرکب از دو میلگرد کششی اصلی، خاموت منفرد یا مضاعف و یک میلگرد بالایی است. بنابراین در صورتی که برای جذب لنگگر حداکثر میلگردهای کششی بالا کافی نباشند می توان میلگردهای دیگری در داخل خرپا تعبیه نمود. این میلگردها را میلگرد تقویتی می نامند که توسط میله های عرضی اتصال در داخل خرپا نصب می شوند. لیکن با توجه به شکل منحنی توزیع خمش تیرهای با تکیه گاه ساده، لزومی ندارد که این میلگردها تا تکیه گاه ادامه داشته باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>