اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جوشکاری

اتصال میلگردهای عرضی و اعضای بالایی و زیرین خرپای تیرچه معمولاً توسط نقطه جوش تامین می شود. البته می توان از هر نوع عمل جوشکاری مناسب جهت اتصال اعضای خرپا استفاده کرد. مشروط بر آنکه در مرحله جوشکاری از سطح مقطع اعضای خرپای تیرچه کاسته نشود.برای اتصال اعضای خرپای تیرچه، از روش جوش مقاومتی (جوش الکتریکی نقطه ای) در مورد میلگردهای گرم نورد شده، بدون محدود کردن قطر آنها به راحتی می توان استفاده کرد.

در صورتی که برای اتصال میلگردهای سرد اصلاح شده جوش مقاومتی فقط موقعی قابل اجرا است که دست کم یکی از دو میله مورد اتصال دارای قطری کمتر از 10 میلیمتر باشد. در غیر این صورت خطر از بین رفتن افزایش مقاومت به دست آمده از اصلاح سرد وجود خواهد داشت.روش جوشکاری یا قوس الکتریکی برای اتصال میلگردهای اصلاح شده مجاز نیست و فقط میلگردهای گرم نورد شده به قطر بالاتر از 8 میلیمتر را می توان با این روش جوشکاری نمود.

تیرچه های پیش ساخته خرپایی از خرپای فولادی و پاشنه بتنی تشکیل شده و در صورتی که دارای قالب سفالی باشد تیرچه کفشک دار نامیده می شود. فن سقف سازی با استفاده از تیرچه و بلوک در واقع ترکیبی از دو روش پیش ساختگی و بتن ریزی در محل است. مزایای پیش ساختگی از قبیل سرعت ساخت، کاهش هزینه های قالب بندی و میلگرد گذاری، کیفیت خوب قطعه ساخته شده در کارخانه ها با جنبه های مثبت بتن ریزی در محل و به ویژه نیاز نداشتن به جرثقیل تلفیق شده است.

در ایران در چند سال اخیر با توجه به تکامل کاربردی مصالح ساختمانی استفاده از تیرچه و بلوک به جای تیر آهن طاق ضربی در سقف، گسترش چشمگیری داشته است. دلیل این امر، مزایای یکپارچگی سقف و مصرف کمتر فولاد در این نوع از سقف هاست که با وجود مصرف کمتر فولاد، مقاومت این سقف ها نه تنها از مقاومت سقف نوع تیرآهن - طاق ضربی کمتر نیست بلکه در مقابل نیروهای ناشی از زلزله پایداری آن بیشتر است.

مزایایی نیمه پیش ساختگی مانند سرعت ساخت، کاهش هزینه های قالب بندی و میلگرد گذاری، کیفیت مطلوب ساخته شده در کارخانه، همراه با جنبه های مثبت بتن ریزی در محل، استفاده روزافزون از تیرچه های خرپایی و بلوک را در سقف سازی موجب شده است. به ویژه آنکه امکان تولید در محل کارگاه با کیفیت مورد نیاز سهولت اجرا و فراگیری آن را نیز باید به مزایایی پیش گفته افزود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>