اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


بتن


کاهش مقاومت بتن در اثر مصرف آب بیشتر در حرارت زیاد

از آنجا که در حرارت زیاد برای حفظ کارایی آب بیشتری هنگام اختلاط بتن مصرف می شود، نسبت آب به سیمان افزایش یافته و این امر موجب کاهش مقاومت بتن سخت شده می شود.در این مورد نیز مصرف آب بیشتر برای حصول کارایی در دمای بالا، نفوذپذیری بتن سخت شده را در اثر تبخیر آب اضافی افزایش داده که این امر ورود املاح مضر را به درون بتن سخت شده، تسهیل نموده و سبب ایجاد خرابی های گوناگون خواهد شد.

مسائل خاص مناطق گرمسیر

کنترل دما و میزان تبخیر بتن، از مهم ترین عوامل در ساخت بتن مقاوم و پایا در مناطق گرمسیر است.هوای گرم و درجه حرارت زیاد می تواند مشکلاتی را در بتن تازه و بتن سخت شده ایجاد نماید. افزایش نیاز به آب، ک اهش سریع اسلامپ و کارایی بتن، افزایش سرعت گیرش که منجر به مشکلاتی در تهیه، پرداخت و عمل آوری بتن شده و موجب کاهش مقاومت و پایایی آن می شود.

افزایش امکان پیدایش ترک خوردگی های خمیری در اثر تبخیر آب از سطح، بروز اشکال در کنترل مقدار حباب های هوا و نیاز شدید به عمل آوری سریع از جمله مشکلاتی است که در ارتباط با بتن تازه بروز می کند. سه عامل یعنی دمای زیاد بتن، رطوبت کم و سرعت زیاد باد، شدت مشکلات یاد شده را افزایش می دهند.

تأثیر درجه حرارت بر مقاومت بتن

معمولاً دمای زیاد بتن در مرحله بتن ریزی سرعت کسب مقاومت اولیه را فزونی می بخشد، در صورتی که این امر به طور نسبی و در درازمدت منجر به حصول مقاومت کمتر خواهد شد.

ترک های جمع شدگی خمیری

در مناطق گرم و خشک، تبخیر سریع آب بتن تازه، در صورتیکه کاملاً محافظت نشده باشد، اغلب ایجاد ترک های موسوم به ترک های جمع شدگی خمیری می شود. علاوه بر این، تبخیر سریع سبب توقف فرایند آبگیری سیمان شده و افزایش نفوذپذیری بتن و کاهش مقاومت دراز مدت را نیز در پی خواهد داشت.

چنانچه سرعت تبخیر آب که به دما، رطبت محیط، دمای بتن و سرعت باد بستگی دارد از یک کیلوگرم در متر مربع در ساعت تجاوز نماید احتمال بروز ترک های خمیری وجود دارد. و باید اقدامات موثری برای جلوگیری از وقوع آن به عمل آورد. در مناطق گرم و خشک باید همواره در انتظار سرعت تبخیر بیش از حد مجاز بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>