اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تیرچه

طراحی تیرچه های فلزی جان باز (تیرچه کرومیت) در ترکیب با بتن، شامل ترکیب یکپارچه ای از تیرچه های فلزی خود ایستا با فواصل تقریباً یکسان و دال بتنی فوقانی است که به صورت تیر T شکل عمل می کند. برای اجزای پرکننده بین تیرچه ها می توان از قالب های موقت یا دائم مانند بلوک سفالی، بلوک بتنی یا از قطعات سبک استفاده نمود.

تیرچه های فولادی با جان باز

تیرچه های فولادی با جان باز، خرپاهای ویژه دو سر ساده ای هستند که برای توزیع یکنواخت بار سقف به تکیه گاه ها به کار می روند. در صورت به کار گیری تیرچه ها به صورت تیر طره ای، طراح باید جزییات اجرایی لازم را ارائه نموده و سازنده نیز باید محل و نوع آن را مشخص نماید.

منظور از ترکیب با بتن آن است که بال فوقانی و جان تیرچه ها در بتن محاط بوده و به صورت یکپارچه به عنوان یک مقطع مرکب T شکل بتن آرمه عمل می نماید. سقف های تیرچه های فولاد ی با جان باز در ترکیب با بتن از اجزای اصلی به شرح زیر تشکیل می شوند.

  • تیرچه فولادی با جان باز
  • بلوک
  • میلگرد افت و حرارت
  • کلاف عرضی
  • بتن پوششی درجا

مشخصات مکانیکی طراحی تیرچه های فلزی جان باز (تیرچه کرومیت)

فولاد مصرفی برای تیرچه ها باید دارای مشخصات زیر باشد.

میلگردهای فولاد ی مورد استفاده علاوه بر دارا بودن مدول ارتجاعی کافی، باید جوش پذیر و شکل پذیر بوده و حداقل مجاز تغییر طول نسبی در مرحله گسیختگی را دارا باشند.این میلگردها می تواند از نوع ساده یا آجدار انتخاب شود و باید از فولاد نرم یا فولاد نیمه سخت باشند. سایر قطعات، ورق ها و نبشی ها و ناودانی ها باید از نوع فولاد ساختمانی با قابلیت شکل پذیر و جوش پذیر مناسب باشند.

فولاد مصرفی در تولید این نوع تیرچه باید با استاندارد ملی شماره 1600 مطابقت کامل داشته باشد.
در میلگردهای افت و حرارت می توان از فولاد سخت نیز استفاده نمود.فولاد کلاف عرضی به جهت امکان جوشکاری به تیرچه ها باید از نوع نرم یا نیمه سخت باشد.جنس بلوک ها باید از مصالحی نظیر سفال، بتن یا مصالح سبک دیگر باشد و مواد تشکیل دهنده آنها نباید اثر شیمیایی مخرب بر روی بتن و فولاد داشته باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>