اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ

مواد رنگرزی موادی هستند که به منظور رنگ کردن سطوح چوبی به کار می روند. نقش این موادآن است که چوب را رنگ کنند، بدون اینکه رگه های چوب را پنهان یا محو سازند و لی پوشش محافظتی را ارائه نمی دهند. از مواد رنگرزی برای برجسته تر نمودن تضاد رنگ رگه ها، تغییر رنگ و حتی تقلید از رنگ چوب های گران قیمت روی سطوحی که فاقد رنگ یا رگه مناسب اند، استفاده می شود. مواد رنگرزی بر مبنای نوع حلال به کار رفته، برای حل کردن ماده رنگی آنها به این شرح تقسیم بندی شده اند.

  • مواد حل شده در آب
  • مواد حل شده در الکل
  • مواد نفوذ کننده روغنی
  • مواد بازدارنده رگه های چوب از تورم
  • مواد پاک کننده رنگینه

فیلرها

فیلرها موادی هستند که در قشر نهایی سطح چوب، (به ویژه چوب هایی که دارای رگه های باز هستند) به منظور پر کردن حفره ها و آماده کردن سطح صاف و یکنواخت برای جلا زدن یا لاک زدن و نیز برای رساندن رنگ به حفره های چوب و وضوح رگه ها به کار می روند. عموماً دو نوع فیلر وجود دارد، فیلرهای خمیری که روی چوب های رگه باز مصرف می شوند و فیلرهای مایع برای چوب های رگه بسته.

سیلرها

نخستین هدف از کاربرد سیلر این است که سطح چوب را پر کرده و از جذب مواد قشرهای بعدی جلوگیری کند. سیلر ممکن است روی چوب لخت که صاف و سمباده زنی شده یا روی چوبی که موادرنگرزی و فیلر خورده است، به کار رود. به علاوه سیلر تما یل به نفوذ در فیلر دارد. با مواد رنگرزی مخلوط می شود، هر نوع رگه از جا بلند شده چوبی را سفت می کند و بنابراین سمباده زنی را آسان تر می سازد و بالاخره بین چوب و لایه های رنگ، چسبندگی ایجاد می کند.

تعدادی از مواد به عنوان سیلر مصرف می شوند. کاربرد هر نوع سیلر ویژه در هر وضعیت، بستگی به نوع سطح کار نهایی خواهد داشت. شلاک به عنوان سیلر مصرف وسیعی دارد، ولی این نوع سیلر بهترین چسبندگی برای قشرهای رویه را ایجاد نمی کند و ممکن است تمایل به ترک خوردگی را در زیر لایه های ضخیم روکاری نشان دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>