اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساختمان

پرایمرها نخستین پوشش برای بسیاری از سطوح مختلف، به منظور کمک به جلوگیری از رنگ پریدگی یا تغییر رنگ نهایی هستند و سبب چسبندگی بهتر پوشش های بعدی می شوند. مصالح به کار رفته به عنوان پرایمر، بسته به سطح آستر تغییر می کند. سطوح آلومینیومی باید با پرایمر کرومات روی آغشته شوند و از مصرف رنگ های سربی روی آنها خودداری شود.

سطوح مسی

سطوح مسی برای جلوگیری از خوردگی، نیاز به پرایمر خاصی ندارند. برای اینکه لایه اکسید مس تولید شده مانع از اکسیداسیون بعدی می شود. چنانچه قرار است سطوح مسی رنگ آمیزی شوند، پس از تمیزکاری معمولی می توان با پرایمرهای متداول روی سطوح فلزی آن را رنگ آمیزی کرد. چنانچه روی فلزات گالوانیزه قبلاً اسید استیک رقیق مالیده شده باشد، ممکن است با هر نوع پرایمر مناسب آنها را آسترکاری نمود. در غیر این صورت باید پرایمر ویژه سطوح گالوانیزه به کار رود.

سطوح اسکلت فولادی

سطوح اسکلت فولادی بسته به شرایط رویارو یی متفاوت، به پرایمرهای مختلفی نیا ز دارند. پرایمرهای اولئو رزینی حاوی سیلیکون سرب قلیا یی، کرومات، اکسید فریک، دی اکسید تیتانیوم، فسفیت سرب دی بازیک یا دوده برای کارهای داخلی و خارجی در شرایط رویارویی عادی به مصرف می رسند. برای سطوح خارجی اسکلت فلزی که با عوامل جوی شدید (نامساعد) رویارو هستند یا برای فولاد مدفون در بتن، باید آلکید عادی محتوی سرنج به مصرف برسد.

فولادهایی که در معرض عوامل غیر عادی نظیر مواد شیمیا یی، تعریق یا بخار شدید قرار می گیرند، باید با پرایمری که هنگام خشک شدن، ویژگی های سخت شوندگی زیاد دارد، نظیر پرایمر اپوکسی (ویژه فلزات) حاوی سرنج اندود شوند. سطوح فرآورده های پنبه کوهی سیمان، باید از یک قشر پرایمر ضد قلیا مانند پرایمرهای حاوی لاستیک مصنوعی آغشته شوند.

سطوح قیری و قیراندود

سطوح قیری و قیراندود، پرایمری لازم دارند که مصالح قیری را در برابر رو زدن به سطوح رو یی باز دارد. شلاک ها برای این منظور مناسب اند، ولی لایه شکننده ای ایجاد می کنند که ممکن است مانع چسبیدن قشرهای بعدی شوند. برای این منظور جانشین مناسب، پرایمر آلومینیومی آماده به مصرف یا سیلر از نوع امولسیون لاتکس است. سطوح بتنی پا یین تر از کف تمام شده، باید قبل از رنگ آمیزی در برابر نفوذ آب از زیر آب بندی شوند. بعد از آن پرایمر از نوع رنگ ضد قلیا یی لاستیک کلره باید مصرف شود.

سطوح بلو ک های سیمانی

سطوح بلو ک های سیمانی خشک و عاری از مواد قلیایی که قرار است رنگ آمیزی شوند، به پرایمر از نوع لاتکس فیلر نیاز دارند. اگر بلو ک ها قلیائیت نشان دادند، پرایمری از نوع ضد قلیا باید به مصرف برسد.

سطوح اندود سیمانی

سطوح اندود سمیانی خشک و بدون مواد قلیایی را می توان با سیلر لاتکس امولسیونی یا یک سیلر پرایمر اولئورزینی اندود کرد. اگر سطوح، کمی نم و نشانه ای از قلیا ئیت داشته باشند، باید با پرایمر ضد قلیایی لاستیک مصنوعی آغشته شوند. سطوح چوبی بسته به نوع چوب، به یکی از چند نوع پرایمر به شرح زیر احتیاج دارند و سپس روی پرایمر، رنگ رویه به کار خواهد رفت.

سایر سطوح

برای سطوح طبیعی یا رنگرزی شده سخت چوب ها ی رگه باز (به طور مثال بلوط یا زبان گنجشک)، اگر قرار است چشمه ها پر شود از خمیر طبیعی چوب به عنوان پرایمر استفاده خواهد شد، در غیر این صورت پرایمر روغن عمل آمده ای نظیر روغن تانگ یا روغن بزرک جوشانده خواهد بود.

سطوح چوبی کف اعم از طبیعی یا رنگرزی شده چنانچه رگه ها یکبار فشرده و نزدیک باشند، از روغن های عمل آمده و اگر رگه ها باز باشند، از خمیر طبیعی چوب استفاده خواهد شد.برای رنگ طبیعی (خودرنگ) با دوام عالی روی چوب های چشمه باز یا چشمه پر، پرایمر از نوع اپوکسی پلی استر براق شفاف مناسب است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>