اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آشکارساز

آشکارسازهای حرارتی می توانند به شکل آشکارسازهای نوع نقطه ای یا نوع خطی باشند. امکان دارد سیستم تشخیص حریق به نحوی طراحی شده باشد که در شرایط رسیدن به یک دمای ثابت پاسخ دهد. آشکارساز حرارتی می تواند مجهز به حسگری باشد که به نرخ افزایش دما جواب دهد.

در این مورد، آشکارساز، هنگامی که افزایش دما از نرخ معینی تجاوز نماید یا زمانی که به دمای ثابت و معینی برسد، پاسخ خواهد داد.آشکارسازهای حرارتی که در شرایط غیر عادی بودن نرخ افزایش دما عمل کرده ولی هنگامی که دما به مقدار معین و ثابتی می رسد کار نمی کنند، نبایستی مورد استفاده قرار گیرند چون قادر به تشخیص حریقی که به کندی گسترش می یابد نخواهند بود.

آشکارسازهای دودی

عملکرد آشکارسازهای دودی نقطه ای مبتنی بر یکی (یا هردو) از دو مکانیسم زیر است.

آشکارسازهای دودی اتاقک یونیزاسیون با توجه به کاهشی که در جریان بین الکترودهای اتاقک یونیزاسیون در داخل آشکارساز، به واسطه دود رخ می دهد، دود را تشخیص می دهند. آشکارسازهای دودی نوری با توجه به پراکندگی نور ناشی از یک منبع نور کوچک داخل آشکارساز، دود را تشخیص می دهند.

آشکارسازهای دودی پرتو نوری در واقع از آشکارسازهای دودی نوع خطی هستند. آنها از یک منبع نور (معمولاً در فرکانس های مادون قرمز عمل می کند) و یک گیرنده تشکیل یافته اند. این دو در دو محفظه جداگانه قرار داشته یا در داخل یک واحد تنها تعبیه می شوند که در ا ن حالت، از منعکس کنند ه هایی به منظور انعکاس نور از فرستنده به گیرنده مربوطه استفاده می شود.

آشکارسازهای پرتو نوری بر اساس تشخیص وجود مانع در مسیر نور حاصل از منبع که به علت دود ایجاد می شود عمل می نمایند. برخی آشکارسازهای پرتو نوری همچنین می توانند بر اساس تغییرات در شاخص انکسار نور که در واسط های متلاطم بین هوای داغ و سرد رخ می دهد حرارت را تشخیص دهند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>