اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صادرات غیر نفتی همواره از مهم ترین مسائل مورد نظر سیاستگذاران اقتصادی و بازرگانی جمهوری اسلامی ایران بوده و در برنامه های اول، دوم، سوم و چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی کشور توجه خاصی به آن شده است. بنابراین ارائه تسهیلات به صادرکنندگان موجب تحرک در تجارت خارجی و رشد تولید ناخالص ملی خواهد شد.

گمرک ایران هم با توجه به اهمیت صادرات غیرنفتی در توسعه اقتصادی کشور، تسهیل و تسریع عملیات تشریفات گمرکی در بخش صادرات را مد نظر قرار داده است.

در این بین صادرات هوایی کالا با توجه به امکان ارسال به موقع و بهنگام کالا، از جایگاه ویژه ای برای شرکت، بازرگانان و تجار برخوردار است و آنچه که موجب توسعه امر صادرات و صرفه اقتصادی آن می گردد، تجربه های موفق در این زمینه می باشد.

صادرات آجیل و خشکبار و زعفران

صنعت خشکبار ایران به دلیل دارا بودن کالاهایی مانند پسته (رتبه دوم تولید جهان) خرما (رتبه دوم تولید جهان)، بادام (چهارمین تولیدکننده جهان)، گردو (سومین تولیدکننده جهان)، کشمش ( چهارمین تولیدکننده جهان) و فندق (پنجمین تولیدکننده جهان) در بازارهای جهانی شناخته شده است

شرایط و تنوع اقلیمی ایران به گونه ای است که محصولات متنوع کشاورزی با کیفیت مناسب تولید می شود و به لحاظ پیشینه سنتی، برخی از این اقلام همانند خرما، کشمش، انجیر، پسته، گردو، بادام و فندق به صورت خشکبار مصرف گسترده ای در بازار داخل و خارج ایجاد کرده است. در حال حاضر به گونه ای که سالانه 200 هزار تن پسته، 160 هزار تن کشمش 150 هزار تن مغز گردو، یک میلیون و 200 هزار تن خرما، 35 تن انجیر، 50 هزار تن بادام درختی، 330 تن لوبیا، 90 هزار تن عدس، 300 هزار تن نخود و 270 تن زعفران تولید می شود. و بیش از 2 میلیارد دلار خشکبار از ایران به کشورهای مختلف صادر می شود. انواع خشکبار ایران به بیش از 50 کشور جهان صادر می شود که برخی از این کشورها عبارتند از آلمان، فرانسه، انگلستان، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، نروژ، پرتغال و امریکا؛ کشورهای حوزه خلیج فارس ازجمله قطر، امارات، عربستان و کویت و کشورهای آسیایی مانند چین، کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و روسیه.

صادرات خشکبار

فرش و صنایع دستی
فرش دستباف ایران که نشان تاریخ ذوق، هنر و هویت ایرانی است، با تکیه بر تنوع زیاد طرح و نقشه و کیفیت مناسب توانسته است شهرت جهانی خود را حفظ کند. در روزگاری نه چندان دور صادرات فرش ایران رتبه اول در دنیا را به خود اختصاص می داد و در یک دهه قبل صادرات فرش یک سوم صادرات غیرنفتی ایران را به خود اختصاص داده است. هم اکنون چین، هند و پاکستان در تولید فرش‌های صادراتی با ایران رقابتی تنگاتنگ دارند هرچند به لحاظ کیفی فرش دستباف ایران جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.

آلمان، آمریکا، ایتالیا، امارات متحده عربی، ژاپن، کانادا و فرانسه مهم ترین خریداران فرش ایران محسوب می‌شوند و هم اکنون فرش ایرانی به بیش از 100 کشور دنیا صادر می شود. 

کشورهای شرق آسیا چون چین، ژاپن و کره جنوبی بازارهای جدیدی برای ایران هستند که فرش را خریداری می‌کنند.  48 درصد از صادرات فرش ایران به کشورهای اروپایی و 47.5 درصد آن به کشورهای آسیایی بوده است و بعد از تحریم‌ها بیشترین میزان صادرات به کشور امارات متحده عربی بوده است.

برای صادرات فرش دستبافت رعایت مقررات عمومی نظیر داشتن کارت بازرگانی معتبر بنام متقاضی حقیقی یا حقوقی و همچنین دارا بودن شناسنامه برای فرش صادراتی الزامی می باشد. لازم به ذکر است کلیه اطلاعات موردنیاز در کتاب مقررات صادرات و واردات سال 1389 درج شده است که در سایت IDMS نیز موجود می باشد.

صادرات فرش

میوه، خرما، انواع صیفی جات، مرکبات و سبزیجات
ایران جزو کشورهای صادر کننده از مواد غذایی مانند خرما، انواع میوه و مرکبات و صیفی جات و سبزیجات می‌باشد. با توجه به اینکه این گونه کالاها ماهیت فاسد شدنی دارند، زمان حمل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

صادرات میوه

 ارسال خودرو و تجهیزات مربوط به خودروسازی

صنعت خودرو سازی در ایران، پیشرفت چشمگیری طی سالیان اخیر داشته است و علاوه بر توسعه دانش طراحی، حضوری چشمگیر در بازارهای داشته است و راه اندازی سایت‌های تولیدی در کشورهای عراق، سوریه، سودان، ونزوئلا خود گواه بر این موضوع است. با توجه به این مساله نیاز به ارسال خودرو، مواد، قطعات و تجهیزات مربوطه بیش از هر زمانی احساس می شود. هر چند که بخش عمده آن به صورت زمینی و دریایی حمل می گردد ولی در این بین در صورت نیاز به ارسال به موقع دستگاه ها و قطعات خاص، قطعات کلیم در سایت های خارج از کشور و یا ارسال نمونه‌های خودرو جهت انجام انواع تست‌ها و حضور در نمایشگاه‌های بین المللی، حمل هوایی مناسب ترین گزینه می باشد.

ماشین

تجهیزات صنعتی
با توجه به توسعه صنعتی سال‌های اخیر و افزایش روز افزون پروژه‌های صنعتی، نیروگاهی، منابع انرژی، ساختمانی و... در سایر کشورها نیاز به ارسال به موقع تجهیزات و قطعات مربوطه بیش از هر زمانی احساس می‌شود و حمل هوایی گزینه ای مناسب برای ارسال به موقع و تحویل بهنگام می باشد.

تجهیزات

شیر و فراورده های لبنی
بنابه گزارشی در شهریور ماه 1393 اعلام شد، شیر در ایران، گردش مالی 24 هزار میلیارد تومانی دارد، با توجه به اینکه تولید شیر خام ایران 8 میلیون تن بوده است حدود 12 درصد ارزش نفت صادرات سالانه ایران است. ارزش فرصت‌های شغلی این صنعت بالغ بر 100 هزار میلیارد تومان است و 95 درصد، سرمایه گذاری در این بخش نیز توسط بخش خصوصی انجام شده است. صنایع لبنی ایران در دو سال گذشته‌ بالاترین صادرات را داشته است و با توجه به ماهیت فاسد شدنی فراورده های لبنی و شرایط ویژه ای که برای نگهداری آن لازم است، حمل هوایی مهم ترین گزینه برای صادرات آن می باشد.

لبنیات

کالای نمونه و نمایشگاهی
طبق قوانین گمرک جمهوری اسلامی، ارسال نمونه کالا اعم از ساخت داخل و خارج، نمونه تجاری برای آزمایش، تجزیه یا تعمیر در صورتی که در حجم تجاری یا قانونی نبوده و از نوع عتیقه نیز نباشد بلامانع است.

کالای نمایشگاهی

حمل هوایی گوشی موبایل، تبلت، و لوازم جانبی
هر ساله تعداد قابل توجهی گوشی موبایل و تبلت وارد بازار ایران می گردد. بازار موبایل در ایران گردش حدودا 2 میلیارد دلاری دارد و تنها یک درصد از تقاضا از طریق تولیدات داخلی تامین می گردد و بخش عمده ای از نیاز بازار از طریق واردات از سایر کشورها پاسخ داده می شود.

از آنجایی که گوشی و تبلت دارای باطری لیتیومی بوده که جزو کالاهای خطرناک می باشد، حمل آن توسط بسیاری از خطوط حمل و نقل ممنوع می باشد. علاوه بر این، با توجه به اینکه موقعیت مکانی شرکت هواوی در شهر شن‌زن و شرکت های ال جی و سامسونگ در شهر سئول، شرکت همای بلند آسمان هواپیمایی آذربایجان را به عنوان یکی از بهترین گزینه ها در حمل هوایی گوشی موبایل و تبلت پیشنهاد می دهد.

موبایل

حمل هوایی لپ تاب و قطعات کامپیوتر
لپ تاب و کامپیوتر را شاید بتوان به عنوان دومین کالای دیجیتال پر مصرف ایرانی بعد از گوشی موبایل و تبلت معرفی نمود. شرایط حمل لپ تاب نیز تا حدود زیادی شبیه به موبایل می باشد.

لپ تاپ

حمل هوایی ال ای دی، ال سی دی و لوازم صوتی و تصویری:
با ورود نسل جدید تلویزیون‌های هوشمند و 3 بعدی، تقاضای مشتریان برای خرید لوازم صوتی و تصویری رشد چشمگیری داشته است. از این رو نیاز به حمل سریع کالا به منظور تامین نیاز بازار، امری حیاتی و ضروری می‌باشد.


تلویزیون


حمل هوایی دارو و تجهیزات پزشکی:

با توجه با اینکه بخش عمده ای از بازار دارو از طریق واردات تامین می گردد و بنا بر ماهیت فاسد شوندگی که دارو ها دارند، حمل هوایی دارو مناسب ترین گزینه می باشد. علاوه بر آن، سالانه بسیاری از تجهیزات پزشکی نظیر دستگاه های MRI، یونیت های دندان پزشکی و سایر تجهیزات به کشور وارد می گردد که با توجه به ابعاد نامتعارف تجهیزات فوق، نیاز به حمل از طریق پروازهای باری می باشد.

 دارو

 حمل هوایی تجهیزات و لوازم یدکی:
با تقاضای روز افزون تجهیزات، مواد اولیه و قطعات یدکی ناشی از افرایش پروژه‌های صنعتی، ایران را به بازار بالقوه‌ای برای واردات این گونه تجهیزات تبدیل کرده است. اگرچه ممکن است انواع روش‌های حمل نظیر حمل دریایی و زمینی سهم عمده ای را به خود اختصاص دهد، اما در مواقعی که نیاز به تامین بهنگام قطعات می باشد، حمل هوایی گزینه مناسبی می باشد. شرکت همای بلند آسمان سابقه همکاری با شرکت‌های فعال در زمینه خودروسازی، نیروگاهی و تامین انرژی، عمرانی، سد سازی و سایر شرکت‌های تولیدی، خدماتی و پژوهشی را در زمینه حمل هوایی قطعات و تجهیزات مختلف دارا می باشد.

لوازم یدکی

حمل هوایی مواد غذایی:
بخش عمده ای از تامین مایحتاج غدایی در کشور از طریق واردات تامین می گردد. در این بین، با توجه به ماهیت فاسد شوندگی که بسیاری از مواد غدایی دارند، (نظیر گوشت، مرغ، لبنیات و سایر مواد غدایی فاسد شونده)، حمل هوایی به عنوان یک ضرورت مطرح می گردد. 

مواد غذایی

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>