اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مصالح آکوستیکی

مصالح آکوستیکی در عایق بندی صوتی ساختمان یا جاذب سر و صدا، قادرند امواج صوتی را که با سطح آنها برخورد می کنند، به میزانی کمتر از 50٪ منعکس سازند. این مصالح همانند بالشی در روبه رویی با آثار ناخواسته از انعکاس سر و صدا عمل می کنند. مقدار صوتی که توسط مصالح جذب می شود، بستگی به اندازه، عمق و تعداد حفره های مصالح و فرکانس صوت دارد.

ذرات هوایی که در اثر صوت به داخل حفره ها رفته و از آنها خارج می شوند، سبب ایجاد اصطکاک می شوند. بخشی از انرژی صوتی، مستهلک و به گرما تبدیل می شود. بخشی از آن از موانع عبور می کند یا در داخل فضا منعکس می شود.مصالح آکوستیکی ممکن است به صورت پیش ساخته یا در محل اجرا شوند. اندازه کاشی ها و صفحات پیش ساخته از 300×300 تا 1200×1200 میلیمتر تغییر می کند.

بسیاری از آنها از الیاف چوب، نی، فیبرهای معدنی یا شیشه ای ساخته شده اند که آنها را درهم و مخلوط و یکپارچه کرده و به صو رت تخته هایی با ضخامت های گوناگون در آورده اند. مصرف کاشی ها محدود به سقف می شود که آنها را یا مستقیماً زیر سقف اصلی نصب یا در سقف کاذب متشکل از نبشی، سپری و میلگردهای آویز به کار می برند. مواد و مصالحی که در محل کار قابل مصرف و اجرا هستند، شامل اند ودهای گچی آکوستیکی و ترکیبی از قطعات جاذب صوت هستند.

طبیعت صوت

صوت از ارتعاش به وجود می آید و در هوا یا هر محیطی که کم و بیش ارتجاعی باشد، انتشار می یابد. یک جسم لرزان، بخشی از انرژی خود را به شکل امواج صوتی به محیط پیرامون خود منتقل می کند. انرژی صوتی به صورت تغییر در فشار هوا به شکل مثبت یا منفی عمل می کند.

فرکانس صوت

دامنه تغییرات فرکانس های صوتی که به وسیله گوش انسان عا دی قابل شنیدن است از 16 تا 2000 هرتز است. با افزایش سن به 16000 هرتز کاهش می یابد. فرکانس صدای رعد، کم و فرکانس آژیر پلیس، زیاد است. برخی مصالح عایق کاری صوتی ساختمان در فرکانس های زیاد قابلیت جذب صوت مناسب دارند، ولی در فرکانس های کم، ضعیف هستند. آزار اصوات با زمان تناوب بلند معمولاً از اصوات با زمان تناوب کوتاه، بیشتر و حساسیت انسان به، صوت در فرکانس های میانه (در حدود 1000 هرتز) زیادتر است.

مقدار جذب صوت توسط یک نوع مصالح یا سیستم ساختمانی بر حسب سابین اندازه گیری می شود.هر سابین معادل است با جذب صوتی که توسط 0/1 متر مربع از سطوح کاملاً جاذب انجام می گیرد. جذب صوت به صورت درصد یا نسبت ارزیابی می شود. سطوح سخت توپر غیر متخلخل مانند شیشه دارای درجه جذب 0/05 سابین هستند. در حالی که مصالح آکوستیکی مناسب، که قاد ر به جذب در حدود 90٪ از انرژی صوتی و بیشتر از آن هستند، درجه جذبشان 0/9 سابین است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>