اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مصالح آکوستیکی

اندودهای گچ و پرلیت را از اختلاط گرد گچ، پرلیت و آب درست می کنند. یا گچ و پرلیت آماده بسته بندی شده را با آب مخلوط کرده روی سطوح صاف زیرسازی از جنس بتن، سیمان، گچ یا فولاد می کشند. اندودهای ماله ای در دو قشر آستر به ضخامت حدود 10 میلیمتر و رویه به کلفتی حدود 3 میلیمتر اجرا می شوند. و اندودهای ماشینی در دو، سه یا چهار قشر نازک پاشیده می شوند، به قسمی که مجموع ضخامت به حدود 12 میلیمتر برسد.

اندودهای فیبری از پنبه کوهی یا پشم معدنی و یک چسب معدنی ساخته می شوند. در کشورهای صنعتی این اندودها به صورت آماده و بسته بندی عرضه می شود. نخست سطح مورد نظر را با قشر ضخیمی از چسب، آغشته می کنند و سپس فیبر را روی آن می پاشند. اندودهای به ضخامت بیش از 12 میلیمتر، دست کم در دو قشر باید انجام شوند و قشر رویه را می توان با سیلر و به صورت رنگی نیز اجرا کرد.

اخیراً در بسیاری از کشورها محدودیت هایی برای مصرف پنبه کوهی به ویژه در اندودکاری به وجود آمده است. ضریب کاهش سر و صدا در اندودهای آکوستیکی متفاوت بوده و بستگی به ضخامت اندود و زیرسازی آن دارد. این ضریب برای اندود ی رنگ نشده به ضخامت 18 میلیمتر بر روی زیرسازی سخت، از 0/6 تا 0/7 و بر روی زیرسازی فلزی 0/8 تا 0/9 برای ضخامت 36 میلیمتر بر روی زیرسازی سخت، حدود 0/9 است. در حالی که ضریب اندود اخیر هنگامی که رنگ آمیزی شود، به 0/85 کاهش می یابد.

مصالح آکوستیکی در عایق صوتی ساختمان باید به لحاظ شکل ظاهری یکنواخت، بدون عیب و عاری از مواد سست و کم دوام و مضر باشند. تا در اثر عوامل جوی و هوازدگی خراب نشوند یا مورد حمله میکروارگانیسم ها و حشرات قرار نگیرند و به استحکام و کیفیت آنها لطمه وارد نشود. تاب فشاری، برشی و کششی، وزن ویژه، جذب آب، تخلخل، پایداری در برابر هوازدگی، بخار آب و حمله موجودات زنده، ویژگی های آکوستیکی، قا بلیت حمل مصالح آکوستیکی که در معرض عوامل گوناگون قرار می گیرند، باید با استانداردهای مربوطه تطابق نماید.

مصالح و سیستم های آکوستیکی مناسب و متداول در ساختمان

مصالح نصب در عایق صوتی ساختمان ترجیحاً باید غیر فلزی و حتی المقدور ارتجاعی انتخاب شوند تا باعث انتقال انرژی صوتی نشوند. در موارد اجباری، مصالح نصب فلزی باید حتماً زنگ نزن باشند یا با مواد محافظ ضد زنگ پوشانده شوند. چسب ها باید در هر مورد، مناسب با مصالح آکوستیکی و سطح کا ر، انتخاب و در نقاط مرطوب از چسب ضد رطوبت استفاده شود. بهتر است مصالح نصب در شالوده ها با قشری از مواد قیر پوشانده شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>