اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


عایق


ضریب هدایت حرارتی

ضریب هدایت حرارتی یا k مقدار توان حرارتی از دست رفته بر حسب وات از میان یک متر مربع سطح و یک متر ضخامت هر نوع مصالح است. مشروط بر اینکه اختلاف درجه حرارت دو طرف آن یک درجه سلسیوس باشد.ضریب مقاومت حرارتی عکس ضریب هدایت حرارتی است و برای سادگی در محاسبات بسیاری از اوقات به جای k از معکوس k استفاده می کنند.

مقاومت حرارتی

مقاومت حرارتی یا R مقدار مقاومت در مقابل جریان حرارت در یک نوع مصالح یا ترکیبی از چند مصالح با ضخامت معین است. مقاومت حرارتی هر نوع مصالح با ضخا مت معین از ضرب کردن ضریب یک بر k در ضخامت آن به دست می آید. هرگاه ترکیبی از چند نوع مصالح داشته باشیم که به صورت لایه های موازی روی هم قرار گرفته باشند، مثلاً دیواری آجری با اندودهای داخلی و خارجی آن، کل مقاومت این دیوار معادل مجموع مقاومت های آجرچینی و اندودهای طرفین آن خواهد بود.

میزان انتقال حرارت

ضرایب R، K و ضریب مقاومت حرارتی، هر سه بستگی به درجه حرارت سطح مصالح دارد که اندازه گیری آن بسیار دشوار است. ولی درجه حرارت محیط داخلی و خارجی را به آسانی می توان اندازه گرفت. در فصول سرد، گرمای فضای داخل ساختمان نخست به سطح پوسته خارجی آن وارد شده و سپس از میان جدار عبور کرده و از سطح خارجی پوسته به محیط خارج منتقل می شود.

به طوری که ملاحظه می شود علاوه بر قسمت های مختلف پوسته، سطوح داخلی و خارجی آن نیز در برابر عبور گرما مقاومت می کنند. مقاومت سطوح داخلی دیوارها، کف ها و سقف ها در برابر عبور گرما تقریباً مقادیری ثابت هستند، ولی مقاومت سطوح خارجی دیوارها و بام ها متغیر بوده و بستگی به عواملی مانند نوع مصالح، ارتفاع طبقه و محل احداث ساختمان دارد.

میزان عایق کاری ساختمان

میزان عایق کاری ساختمان در اقلیم های مختلف متغیر بوده و به درجه حرارت محیط خارج ساختمان بستگی دارد. در مناطق سردسیر حداقل درجه حرارت در زمستان و در مناطق گرمسیر حداکثر درجه حرارت در تابستان، تعیین کننده میزان عایق کاری هستند. مقادیر عایق کاری که در طراحی و محاسبات حرارتی ساختما ن ها در کشورهای صنعتی منظور می شود، در مقررات و آیین نامه های ساختمانی هر کشور برای سقف ها، دیوارها و کف ها تعیین شده و در برخی از کشورها رعایت این مقادیر برای سازندگان اجباری است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>