اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


درزبند


درزبندهای دو بخشی

درزبندهای دو بخشی (یا دوقلو) بر پایه سولفاید و اورتان هستند که از دو بخش ماده اصلی و تندگیر کننده تشکیل شده اند که بلافاصله قبل از مصرف در سر کار باید آنها را با هم مخلوط کرد. این مواد ظرف چند ساعت پس از اختلاط می گیرند، از این رو بلافاصله پس از اختلاط و قبل از پایان عمر کاربری باید به مصرف برسند. عمر کاربری بسته به ترکیب شیمیایی متفاوت است. در این مورد باید از دستورالعمل های کارخانه سازنده تبعیت شود.

درزبندهای دو بخشی در دامنه وسیعی از سختی، تولید و عرضه می شوند. نرمترین درزبند برای جایی مناسب است که کمترین تنش و بیشترین جابه جایی اعضاء محتمل باشد. درزبندهای با نرمی متوسط برای مکان هایی که در معرض لرزش هستند، مناسب اند و برای مواضعی که در معرض سایش هستند، سخت ترین درزبندها انتخاب می شوند.

درزبندهای نرم (خم شو) پیش ساخته

درزبندهای خم شو پیش ساخته از لاستیک طبیعی یا مصنوعی، پلی وینیل کلراید یا سایر پلاستیک ها ساخته می شوند. این درزبند به صورت تسمه، نوار، زهوار و سایر نیمرخ ها از طریق حدیده ای (اکستروژن)، تولید و به بازار عرضه می شوند. درزبندهای پیش ساخته ممکن است در شیشه بری به کار روند. این درزبندها به صورت خام و ولکانیزه وجود دارند. بعضی از انواع درزبندها را با نخ تابیده یا لاستیک مسلح می سازند تا هنگام نصب و بهره برداری، جریان خمیری آنها به حداقل برسد.

درزبندهای پیش ساخته ساختمانی

درزبندهای پیش ساخته ساختمانی از لاستیک ولکانیزه طبیعی یا مصنوعی تشکیل شده اند. نئوپرین رایج ترین مواد مصرفی در این درزبند است، زیرا به خاطر خاصیت فنری که دارد پس از برداشتن بار به حالت اول خود باز می شود. برای کار در سرما باید آن را گرم کرد تا کار کردن با آن آسان شود.لازم به یادآوری است که برای کنترل عمق مواد درزبند، کمک به جا دادن مواد در درزها، جلوگیری از چسب یدن مواد درزبندی به قسمت پشتی درز، تحمل مواد درزبند در درزهای افقی که در معرض آمد و شد هستند و ایجاد ویژگی های دیگر باید از موادی به نام پشت بند استفاده شود.

در نصب شیشه مواد پشت بند نه تنها در زیر درزبندها قرار می گیرند، بلکه در جا دادن و تکیه دادن شیشه، به قاب پنجره کمک مؤثری به شمار می روند. مهم ترین مواد پشت بند در درزبندی، عبارتند از پلی اتیلن، پلی اورتان، نئوپرین یا بوتیل به شکل میله، مواد الاستومر به شکل لوله که این پشت بندها در درزهای قائم به کار می روند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>