اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آسفالت

بر اساس نشریه شماره 234، ضریب هم ارزی آسفالت سرد نسبت به آسفالت گرم بر حسب این که آسفالت سرد کارخانه ای یا مخلوط در محل یا دانه بندی درشت یا ماسه ای باشد متفاوت بوده و در محدوده 2-3/1 تغییر می کند. این ضریب معیاری از سختی مخلوط آسفالتی سرد در مقایسه با نمونه های آسفالتی گرم با ضخامت 10 سانتی متر به لایه آسفالت سرد کارخانه ای، عدد 10 در 1/3 ضرب شده و به عنوان ضخامت لایه معادل سرد تعیین می شود.

ضریب سازه ای آسفالت سرد

ضریب سازه ای لایه آسفالت سرد (α) یک شاخص تجربی است که به خصوصیات سازه ای مصالح لایه آسفالت سرد و عوامل دیگری مانند ضخامت لایه و دیگر لایه های روسازی، خاک بستر، آب و هوا و غیره بستگی دارد. بنابراین ضریب 2α به عوامل زیادی بستگی دارد. به طور کلی مقاومت سازه ای آسفالت سرد کمتر ازآسفالت گرم است. مطالعات و بررسی های انجام شده نشان داده است که ضریب لایه آسفالت سرد بین 0/2 تا 0/35 است.

ارتباط بین ضریب سازه ای و خصوصیات سازه ای

ضریب لایه آسفالت سرد α را می توان با استفاده از روابط تجربی بر اساس مدول برجهندگی (M) که یکی از پارامترهای سازه ای مهم مصالح است، تعیین نمود. مدول برجهندگی مخلوط آسفالت سرد، ثابت نیست و در طول زمان تغییر می کند. مدول برجهندگی طراحی که برای ضریب α استفاده می شود می توان با روابط مندرج در نشریه شماره 362 به دست آورد.

که در این رابطه ضریب عمل آوری با توجه به زمان ساخت و اینکه چه موقع لایه آسفالت سرد آب بندی شده است، می تواند دارای مقادیر 1 تا 4 باشد. چنانچه لایه آسفالت سرد در طی ماه های تابستان اجرا شده و اجازه داده شود که عمل آوری در کمتر از 7 روز قبل از اجرای شانه های راهه یا آب بندی لایه آسفالت سرد (اجرای لایه آسفالت حفاظتی) انجام شود، از ضریب عمل آوری مساوی با 2 استفاده شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>