اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جوشکاری

جوشکاری باید طوری مرحله بندی شود که از پیچیدگی قطعات و ایجاد تنش های موضعی در آنها در اثر حرارت و افت جوش جلوگیری شود. مرحله بندی نه تنها شامل درزهای مختلف می شود بلکه در یک درز نیز می توان جوشکاری پاس های مختلف یا حتی جوشکاری یک پاس ساده را مرحله بندی نمود.

برای قطعات ضخیمتر از 40 میلمیتر مرحله بندی عملیات جوشکاری اجباری است. روی یک قطعه درزهای موازی را باید تا حد امکان به طور همزمان جوش داد. حهت پیشرفت جوشکاری باید به دقت انتخاب شود. برای حصول نتیجه مطلوب باید جوشکاری از نقطه ای آغاز شود که در آن نقطه، حرکت دو قطعه مورد اتصال نسبت به یکدیگر از سایر نقاط مشکلتر است.

در صورتی که حذف تنش های کششی موضعی جوش در محل امکانپذیر نباشد، باید تا حد امکان جوش درزها را از قسمت کششی حذف کرده و به قسمت فشاری منتقل نمود. ازدیاد تنش های پسماند با حجم نوار جوش نسبت مستقیم دارد. برای کم کردن این تنش ها باید تا آنجا که ممکن است در جوش های گوشه به جای نوارهای کوتاه با بعد زیاد از نوارهای جوش طویل با بعد کم استفاده شود.

در جوش های لب برای ورق های ضخیم نیز لازم است به جای درزهای جناغی و نیم جناغی از درزهای لاله ای، لاله ای دو طرف، جناغی دو طرفه یا نیم جناغی دو طرفه استفاده شود.این کار علاوه بر اینکه از مقدار تنش های پسماند می کاهد، مقدار مصرف الکترود را نیز کاهش می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>