اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیل بند

حفظ کیفیت محیط زیست به صورت یک امر ملی اولویت خاصی دارد. بنابر این تصمیم گیری در مورد موقعیت طرح و اجرای هر پروژ ه ای باید به طریقی باشد که از تأثیرات زیان بخش بر کیفیت محیط زیست از جمله گونه های گیاهی و جانوری، چشم اندازهای محیط، موقعیت باستان شناسی، ارزش های اجتماعی و به طور کلی منابع با ارزش موجود در منطقه اجرای پروژه به حداقل برساند.

قدم اول تعیین گزینه های متعدد از مناطقی است که بتوان دیوار سیل بند را به آسانی در آن مکان ها اجرا نمود. قدم دوم سازماندهی مطالعه منظم و دقیق برای تبیین اثر طرح های انتخابی متفاوت روی عوامل زیست محیطی شناسایی شده در گام نخست است. قدم سوم تهیه نقشه های مقدماتی برای مناطق مورد نظر و برآورد هزینه های مربوط است که بر اساس این برآوردها بتوان بهترین گزینه را درباره مسایل اقتصادی و محیط زیست انتخاب کرد.

ملاحظات اجتماعی در طراحی دیوارهای سیل بند

یکی از مراحل طراحی که در آن ملاحظات اجتماعی مورد توجه قرار می گیرد، مرحله جانمایی دیوار سیل بند و اصلاح مسیر رودخانه است. چنانچه در مرحله جانمایی دیوار سیل بند و اصلاح مسیر رودخانه تنها ملاحظات سازه ای و مقاومت خاک مورد نظر قرار گیرد، ممکن است که احداث دیوار سیل بند منجر به تسخیر زمین هایی با کاربری مسکونی و جابه جایی مردم اطراف با وسعت زیاد شود.

ملاحظات اجتماعی یک معیار اساسی در تعیین دوره بازگشت سیلاب است. در واقع یکی از رو ش های تعیین دوره بازگشت سیلاب، تعیین آن بر اساس ملاحظات اجتماعی است. در ادامه، روش انتخاب دوره بازگشت سیلاب بر اساس این معیار در دو بخش اراضی غیر کشاورزی و کشاورزی به طور مجزا بیان می شود.

ملاحظات معماری در طراحی دیوارهای سیل بند

در طراحی دیوار سیل بند لازم است که ملاحظات معماری مورد توجه قرار گیرد. دیوار ساخته شده باید زیبا، دارای چشم انداز مناسب و سازگار با محیط باشد. چنانچه پروژه پس از اجرا دارای چشم انداز خوبی باشد، موجب توسعه گردشگری و ایجاد جاذبه های توریستی خواهد شد. همچنین، زیباسازی و ایجاد جاذبه های توریستی و توسعه گردشگری نیز به نوبه خود عامل رونق اقتصادی پایدار خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>