اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جوشکاری

وقتی که چند قطعه کابل را برای ازدیاد طول به هم وصل می کنند باید محل های اتصال، چه در مورد کابل الکترود و چه در مورد کابل زمین به خوبی عایق پوش شود.در کارگاه های بزرگ که احتمال دارد طول آزاد کابل خیلی زیاد باشد، جوشکار باید آنها را در وضع مرتبی قرار داده و از محل هایی که ممکن است وجود کابل حوادثی ایجاد کند یا احتمال آسیب دیدن کابل می رود، دور کند. در صورت امکان باید کابل ها را به کمک پایه هایی از ارتفاعی که برای عبور و مرور اشخاص و ماشین ها کافی باشد، رد نماید.

کابل جوشکاری معمولاً در شرایط بهره برداری سختی قرار دارد زیرا در اطراف کاری که انجام می پذیرد با لبه های تیز و بریدگی های پروفیل ها و غیره برخورد کرده و احتمال دارد که اگر دقت نشود زیر چرخ های وسایل نقلیه کارگاهی قرار گیرد. بنابراین علاوه بر اینکه کابل باید از جنس خوب و متناسب با شرایط کار انتخاب شود. لازم است که از آنها مراقبت لازم نیز به عمل آید.

کابل های جوشکاری باید تمیز نگاهدار ی شده و به روغن و گریس آلوده نشود. کابل ها باید طوری قرار داده شود که در آب یا روغن یا در گودال ها و کف مخازن قرار نگیرد.در مکان هایی که مرتباً کارهای جوشکاری انجام می پذیرد باید یک سیم کشی دائم در دور تا دور آن مکان وجود داشته باشد تا به کابل های آزادی که در اطراف کار پراکنده می شود، نیازی نباشد.

شرایط ایمنی گیره الکترود

اگر گیره الکتورد خوب عایق پوش نشده باشد یا اگر عایق آن آسیب دیده باشد، در صورتی که جوشکار دستکش خود را در آورد یا وسایلش مرطوب باشد خطر برق گرفتگی ایجاد می شود.گیره الکتورد اغلب ضمن جوشکاری گرم می شود. این مسئله اغلب از به کار بردن گیره مخصوص کارهای سبک برای جوشکاری های سنگین یا از اتصال ناقص کابل و گیره الکترود ناشی می شود.

جوشکار باید توجه داشته باشد که برای هر کار، گیره مناسبی را به کار برده و در صورت گرم شدن گیره از وسایل خنک کننده مناسب استفاده کند. یا با گیره دیگری کار را ادامه داده و اجازه دهد گیره اول به آرامی سرد شود. باید توجه داشت که هرگز نباید الکترود را به منظور خنک کردن در آب فرو برد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>