اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جوشکاری

قوس الکتریکی علاوه بر اشعه نورانی دارای اشعه مادون قرمز و ماوره بنفش استت که شدت آنها در حدود 10000 برابر شدتی است که برای چشم انسان بی ضرر است. قرار گرفتن چشم غیر مسلح در مقابل اشعه، به سوختن شدید چشم منجر شده و حالتی ایجاد می کند که شبیه پاشیده شدن ماسه در چشم بوده و ریزش آب از چشم را باعث می شود.

گر چه اشعه ماورا بنفش برای چشم ضایعات دائمی به وجود نمی آورد ولی صدمات موقت ناشی از آن به اندازه کافی ناراحت کننده است. به طوری که حتی تابش کوتاه مدت نیز به ناراختی و از کار افتادگی چشم منجر می شود. همچنین اشعه مادون قرمز نیز در صورت تابش طولان مدت چشم را ناراحت می کند. فاصله ای که از آن بدون ناراحت شدن چشم بتوان یک قوس الکتریکی را نگاه کرد به دقت معلوم نیست. شدت اشعه ماورا بنفش به نسبت مجذور فاصله چشم تا قوس تغییر می کند ولی با اینکه هر چه فاصله بیشتر می شود اثر بد اشعه تقلیل می یابد.

این اشعه برای پوست مضر بوده و حالنی ایجاد می کند که شبیه سوختگی از آفتاب است. این حالت با اینکه در بعضی موراد بسیار ناراحت کننده است ولی دائمی نیست. برای جلوگیری از اثر اشعه قوس الکتریکی باید از عینک، نقاب، دستکش و …استفاده کرد. جوشکار باید به این مسئله توجه داشته باشد که انعکاس اشعه از پشت سر نیز می تواند همان اثرات خود اشعه را ایجاد کند.

لذا باید کلاه مخصوص به کار برده و در ضمن به رنگ کردن دیوارها و سقف محل کار خود نیز با رنگ های مخصوصی که اشعه قوس الکتریکی را جذب می کند توجه داشته باشد.جوشکار استفاده از جداگرهای سبک را برای حفاظت سایر کارگران نباید فراموش کند. و باید در کارگاه از پذیرفت اشخاصی که مجهز به وسایل ایمنی نیستند خودداری کند. حتی بهتر است در اطراف محل کار خود با نوشتن تابلوهایی با خط خوانا، خطر را به سایرین یادآوری کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>