اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جوشکاری

جوشکاری باید در جایی انجام گیرد که مصالح آتشگیر در آنجا نباشد.وقتی که از دستگاه جوشکاری سیار استفاده می شود باید در هر محل و قبل از شروع جوشکاری، بازرسی به عمل آمده و خطرات احتمالی ایجاد حریق مورد بررسی قرار گیرد.لوله ها و مخازن مواد آتشگیر قبل از جوشکاری باید تخلیه و تمیز شده و مورد آزمایش قرار گیرد.

از جوشکاری در مجاورت مخازن و محل هایی که حاوی گاز یا مایع قابل احتراق یا مواد منفجره هستند باید پرهیز شود.و اگر جوشکاری در چنین محل هایی اجتناب پذیر باشد، باید تمام احتیاطات لازم به عمل آمده و سپس جوشکاری آغاز شود. وقتی جوشکاری در مجاورت مواد آتشگیر انجام می پذیرید باید دقت شود که ذرات فلز مذاب و روباره گرم با مواد مزبور تماس پیدا نکند. و باعث ایجاد حریق نشود. در صورتی که دور کردن مواد مزبور از محل جوشکاری میسر نباشد، در موقع جوشکاری باید روی آنها را با ورقه های سیمان و پنبه سوز یا نظایر آن بپوشاند.

کف های چوبی باید قبل از شروع جوشکاری کاملاً جاور شده و در جاهایی که خطر ریختن فلز مذاب و روباره گرم موجود است با ورقه های فلزی یا سایر مصالح غیر آتشگیر پوشانده شود. همچنین می توان کف را نیز مرطوب کرد.

ممکن است به علت کم بودن قطر کابل برای هدایت انرژی مورد نیاز، کابل گرم شده و عایق آن بسوزد. یا گیره الکترود به علت بی توجهی سقوط کند. یا به علت کاربرد غلط، در مجموعه دستگاه مدار کوتاه ایجاد شود. به هر صورت با دقت در کاربرد و نگاهداری دستگاه ها و وسایل می توان در مقیاسی وسیع از این گونه حوادث پیشگیر کرد.

شرایط ایمنی مربوط به جوشکار

نظر به اثرات سو اشعه قوس الکتریکی، استفاده از نقاب جوشکار برای جوشکار و کم او ضروری است. نقاب ها باید دارای شیشه های مناسب با قدرت قوس باشند.استفاده از نقاب هایی که دارای سوراخ بوده یا شیشه های آنها ترکدار باشد، برای چشم بسیار خطرناک است و باید به محض شکسته شدن شیشه نقاب یا عینک آنها را تعویض کرد. برای حفاظت در مقابل ذرات فلز مذاب استفاده از پیش بند و لباس کار و غیره ضروری است. ولی وقتی جوشکار از نردبان بالا رفته و د ر بالاتر از سطح زمین کار کند نباید از پیش بند استفاده شود.

وقتی جوشکاری در فضای بسته انجام پذیرد باید حتماً فضای مزبور تهویه شود. در ضمن توجه شود که درجه حرارت در آنجا بالا نرود.وقتی که جوشکاری در جاهای بسته و کوچک که تجمع گاز و دود زیاد است، انجام می گیرد استفاده از ماسک ها ی مخصوص و بطری های کسیژن توصیه می شود.تمیز کردن جوش درزها قبل از جوشکاری و تمیز کردن جوش پس از انجام جوشکاری باید به وسیله ابزارهای مناسب و با دست دستکشدار به عمل آید. از کار کردن با دست لخت باید خودداری شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>