اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


شرکت عمرانی


کفایت سیستم حسابداری پیمانکار

برای هر نوع پیمان غیر از پیمان های با روش پرداخت مقطوع، کارشناس امور قراردادی کارفرما باید اطمینان حاصل کند، که سیستم حسابداری پیمانکار، برای تهیه و نگهداری اطلاعات هزینه به شل مورد نظر توانمندی کافی را دارد و قابل اعتماد است.در مواردی که هم زمان با پیمان مورد نظر، پیمان های دیگری در جریان باشد، تأثیر آن پیمان ها، از جمله ترتیبات قیمت گذاری آنها، باید مد نظر قرار گیرد.

نیاز به واگذاری به پیمانکار دست دوم و میزان این واگذاری

در صورتی که برای انجام کار، واگذاری بخشی از کارها به پیمانکار دست دوم مطرح باشد، نوعی از پیمان باید انتخاب شود که مسئولیت و ریسک متوجه پیمانکار اصلی باشد.به طور معمول در صورتی که پیمانکار سابقه ی انجام نوع خاصی از کار داشته باشد، و به ویژه در آن کار سابقه مکرر داشته باشد، ریسک وی کاهش می یابد و این امر می تواند بر انتخای نوع پیمان موثر باشد. هم چنین در صورتی که بتوان خدمات مورد نظر را به طرو دقیقتر مشخص کرد، ریسک پیمانکار کاهش می یابد.با در نظر گرفتن تمامی این موارد کارفرما می تواند هوشیارانه ترین انتخاب را برای نوع روش قیمت گذاری و پرداخت انجام دهد.

روش ها ی مقطوع

در روش های مقطوع به طور اساسی مبلغ پیمان ثابت و قطعی است و به طور معمول در زمان انعقاد پیمان تعیین می شود. در موارد خاصی برای مبلغ پیمان بابت تغییر شاخص های قیمت یا دستورهای تغییر در طول انجام پروژه، تعدیل نیز در نظر گرفته می شود.

در مواردی که مبلغ پیمان قابل تعدیل باشد، ممکن است پیمان دارای مبلغ سقف یا مبلغ هدف یا هر دو باشد. در صورت وجود مبلغ سقف یا مبلغ هدف در پیمان، این مبالغ قابل تغییر نیستند مگر در شرایط خاصی که در پیمان پیش بینی شده باشد. در این روش پیمانکار برای کل کار تکمیل شده، بدون توجه به هزینه های واقعی صرف شده مبلغ مشخصی که در مناقصه تعیین می شود، دریافت می کند.

مزایای روش های مقطوع

از عمده مزایای روش های مقطوع حاشیه سود بیشتر برای پیمانکاران کارآمد، مشخص بودن بودجه لازم برای انجام کار از ابتدا، وجود انگیزه برای کاهش زمان و رقابتی بودن محیط، قابل اعتماد بودن قیمت ها و ایجاد پتانسیل خلاقیت و نوآوری است.امکان افزایش هزینه ها نسبت به بودجه برآورده شده است.

این روش برای آن دسته از پروژه هایی توصیه می شود که به طور کامل، روشن و دقیق تعریف می شوند. و احتمال هیچ گونه سو تفاهم در انجام کارها وجود ندارد. چرا که در پروژه هایی که دارای تعریف گنگ و ناکامل باشند، امکان بروز ادعا از جانب پیمانکار یا مشاور برای پرداخت های اضافه تر به وجود می آید. البته امکان تغییرات، افزایش یا کاهش محدودی کار در این روش قیمت گذاری دیده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>