اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خاکریز

در مناطقی که شدت بارندگی زیاد یا نوع خاک مصرفی در خاکریز از چسبندگی کم برخوردار است یا در مناطق فاقد پوشش گیاهی، برای جلوگیری از آب شستگی و ایجاد شیار در شیروانی راه باید نسبت به اجرای جدول در کنار شانه آسفالتی و در حاشیه راه و آبرو بتنی عرضی روی شیروانی راه، متناسب با سرعت و مقدار آب، اقدام شود.

جمع آوری آب ها

آب های جاری در آبروهای جانبی راه و سایر انهار فرعی و اصلی را باید مستقیماً به آبروهای طبیعی یا رودخانه ها تخلیه کرد. یا آبروهای اختصاصی برای آنها احداث نمود تا آب ها را به خارج از حریم راه منتقل نماید.

رودخانه ها و آبروها

پاک کردن، حفاری و تمامی عملیات لازم به منظور تنظیم یا انحراف مسیر آبروها و رودخانه ها باید طبق دستور دستگاه نظارت انجام گیرد. در محل هایی که دستگاه نظارت تعیین می کند، باید از تغییر مسیر یا انحراف کانال های موجود آب یا رودخانه ها مقاطع عرضی تهیه شود و سپس روی این مقاطع جزئیات عملیات خاکبرداری جهت تغییر جریان آب ترسیم شود. انجام این گونه کارها قبل از تصویب دستگاه نظارت مجاز نیست.

آبروهای لوله ای بتنی پیش ساخته

لوله های بتنی ساده یا مسلح مورد مصرف در آبروها را می توان در کارخانه یا در محل با وسایل ماشینی مخصوص به طور پیش ساخته تهیه نمود. لوله ها ممکن است از نوع نر و ماده و یا انواع زبانه و شیار باشند. ولی به هر حال باید با نوع مشخص شده در نقشه ها برابری نمایند. بتن لوله ها باید از نوع بتن طبقه یک تهیه شود و عیار سیمان لوله های بتنی مسلح و غیر مسلح هیچ گاه نباید کمتر از 350 کیلوگرم در متر مکعب بتن باشد.

آبروهای تاوه ای

آبروهای تاوه ای شامل تاوه های پیش ساخته مسلح و یا ریخته شده در محل (درجا) است. اندازه این نوع آبروها باید با انداز ه های مشخص شده در نقشه ها برابری نماید. بتن مصرفی در دال ها از طبقه یک ولی نوع بتن دیوارها باید در مشخصات خصوصی تصریح شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>