اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لوله

پر کردن فضای خالی اطراف لوله ها و دیوارهای آبروها باید بعد از پاک کردن کامل درون لوله ها و آبروها و طرفین دیوارها از مصالح اضافی در لایه هایی به ضخامت حداکثر 15 سانتیمتر با مصالح مناسب یا مصالح منتخب یا مصالح ویژه از نوع ز ه های سنگی یا خرد هسنگی (مصالح زهکش) پر شوند. لایه های خاکریز اولیه روی لوله ها باید عاری از سنگ و کلوخه بوده و مصالح روی لوله ها پرتاب نشود.

زهکشی عمیق و زیرزمینی

در زهکشی عمیق، تخلیه آب های نفوذی به ساختمان راه از طریق احداث زهکشی های باز یا بسته با لوله یا بدون لوله های زهکشی (سفال سیمانی و سوراخدار) و با یا بدون زمین پارچه ها در محل هایی که در نقشه های اجرایی نشان داده شده انجام می گیرد. کنترل سه منبع اصلی آب های نفوذی شامل آب های سطحی ناشی از نزولات جوی، آب های زیرزمینی و آب های تراوشی هدف عمده زهکشی عمیق است.

کنترل و تخلیه آب های سطحی

آب های سطحی نفوذی به لایه های زیرسازی، معمولاً به وسیله مصالح زیراساس با خاصیت زهشکی مناسب و در صورت لزوم با دانه بندی باز باید مهار شده و به آبروهای جانبی راه تخلیه شود.برای تسریع عمل تخلیه و جلوگیری از ایستابی، بستر روسازی راه باید کاملاً هموار و مسطح و بدون نقاط فرود و فراز و منطبق با شیب عرضی نقشه های اجرایی ساخته شده و شکل یافته باشد. گاهی اوقات با افزودن به شیب عرضی راه نیز می توان ظرفیت تخلیه آب را بالا برد.

برای آنکه آب های نفوذی قبل از رسیدن به خاک لایه های زیرسازی به آبروهای جانبی تخلیه شود و میزان جذب آنها در این لایه ها به حداقل کاهش یابد، بستر روسازی راه را در صورت لزوم پوششی از زیراساس سیمانی و آسفالتی، آسفالت سطحی، نوارهای عریض پیش ساخته قیری، اندود قیری و یا مصالح قابل قبول دیگر غیر قابل نفوذ می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>