اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


دیوار


مزایا

سیستم خاک مسلح در مقایسه با دیوارهای حایل معمولی اقتصادی تر است.سرعت و سهولت اجرای خاک مسلح نسبت به دیوارهای حایل بیشتر است و نیازی به نیروی کارگر زیاد و تجهیزات تخصصی ندارد. بسیاری از اجزای اجرایی آن پیش ساخته بوده و منجر به یک اجرای دقیق و سریع خواهند شد.بدون توجه به ارتفاع و طول دیوار، سازه خاک مسلح در حین اجرا کاملاً پایدار است.

سیستم های خاک مسلح در مقایسه با حایل های طره ای از انعطاف پذیری بیشتری برخور دارند (و به همین دلیل به حایل های انعطاف پذیر نیز مشهورند) و قادر به تحمل تغییرشکل ها و نشست های بزرگ تری هستند. زمانی که چنین تغییرمکان های بزرگی پیش بینی شود، تعبیه درزهای قائم لغزشی امکان حرکت و تغییر مکان دیوار را تسهیل می کند. در صورت استفاده از حایل های خاک مسلح امکان کاهش ضرایب ایمنی ظرفیت باربری خاک نسبت به حایل های صلب معمولی وجود خواهد داشت.

با توجه به انعطاف پذیری و خاصیت جذب انرژی توده خاک یکپارچه پشت دیوار، عملکرد لرزه ای دیوارهای خاک مسلح نسبت به دیوارهای حایل صلب بهتر است. در طراحی لرزه ای دیوارهای خاک مسلح به منظور حصول سازه شکل پذیر، باید لغزش عناصر مسلح کننده درون خاک بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا مقاومت کششی آنها.پایداری سیستم خاک مسلح به لحاظ انعطاف پذیری و جرم بیشتر، در مقابل بارگذاری های دینامیکی نظیر بار چرخ وسایل نقلیه، آثار موج و ضربه قایق های کوچک بیشتر است.

معایب

در صورت زیاد بودن قلیایی خاک امکان خوردگی تسمه های فلزی وجود خواهد داشت، لذا قبل از اجرای خاک مسلح باید پتانسیل قلیایی خاک و نرخ خوردگی تسمه های مزبور تعیین شود. اجرای پوشش های ویژه نظیر گالوانیزه و چسب های اپوکسی با ضخامت مشخص بر روی تسمه های فلزی جهت کاهش خوردگی و کاهش ضخامت آنها در طول دوره بهره برداری مد نظر است.

پلیمرهای مختلف ویژگی های خزشی متفاوت دارند. بار مجاز وارد بر شبکه یا نوارهای مسلح کننده از جنس پلیمر متناسب با تغییر شکل مجاز آنها است. و با در نظر گرفتن مقدار تغییر شکل خزشی تعیین می شود. در این راستا تحقیقات زیادی روی رفتار تابع زمان ژئوگریدهای پلیمری انجام شده است.

اجرای سیستم خاک مسلح به لحاظ برداشتن کل خاکریز و ریختن و تراکم مجدد آن دارای عملیات خاکی بیشتری نسبت به حایل های معمولی خواهد بود.امکان خاکبرداری از خاکریزهای مسلح شده وجود ندارد، چرا که پایداری و توان باربری سیستم به واسطه وزن خاک متکی بر تسمه ها یا شبکه های مسلح کننده تأمین می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>