اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مدولار

سیستم های مدولار بتن پیش ساخته در واقع متشکل از بلو ک های بتنی توخالی است که با خاک پر شده و با قفل و بست و درگیری در یکدیگر، به صورت حایل وزنی عمل می کنند. سرعت زیاد اجرای این سیستم معمولاً باعث صرفه جویی در هزینه ها نسبت به سیستم های متداول خاک مسلح هستند.

در شرایط خاصی که مثلاً نشست های نامتقارن که کنترل آنها توسط سازه دیوار لازم باشد، سازه ها و سیستم های خاصی نظیر دیوارهای حایل انبار های فولادی با قطعات بتن پیش ساخته، بسیار پرهزینه تر خواهند بود. اما در مجموع از دیوارهای حایل معمولی و متداول بتنی و سنگی ارزانتر هستند.

مزایا

سیستم های بلوک پیش ساخته بتنی از لحاظ عملیات حفاری و محل قرارگیری نسبت به دیوارهای حایل معمولی بسیار اقتصادی هستند، به خصوص در حالاتی که سطح دیوار بیش از 50 متر مربع و ارتفاع کل دیوار بیش از 2/5 متر باشد.سرهم بندی بلو کهای پیش ساخته نیازی به قفل و بست و گیره و یا سایر ادوات مکانیکی ندارد و حتی استفاده مجدد از آنها نیز امکانپذیر است.

در مورد این سیستم از هیچ گونه المان تقویتی (فلزی یا غیرفلزی) در داخل خاک استفاده نمی شود، به همین جهت هیچ دچار مشکل خوردگی نخواهند شد.انجام حفاری در خاکریز پشت دیوار، ضریب ایمنی پایداری مجموعه حایل را بر خلاف دیوارهای خاک مسلح که نسبت به این مسئله حساس هستند، به خطر نمی اندازد.

معایب

حایل های اجراشده از بلوک های بتنی پیش ساخته، ترکهای نسبتاً کوچکی را در محل اتصالات داخلی به یکدیگر که عموماً ناشی از تغییر مکا ن های نامتقارن طولی است، متحمل می شوند. این ترکها در نشست نامتقارنی به میزان 1 سانتیمتر در 2 متر به وجود می آیند.

ملاحظات طراحی

در این مورد نیز مشابه دیوارهای حایل خاک مسلح، شرکت های مختلف، ضوابط فنی و نقشه های اجرایی مربوط به محصولات خود را دارا هستند. کنترل پایداری این مجموعه مشابه دیوارهای حایل معمولی صورت می گیرد. و در این مورد نیز فرض بر رفتار یکپارچه سیستم مدولار بلوک بتنی پیش ساخته و خاک درون آن است. کنترل پایداری خارجی شامل کنترل لغزش در امتداد شالوده یا خاک طبیعی کف، کنترل واژگونی حول پنجه دیوار، کنترل ظرفیت باربری دیوار و کنترل نشست های نامتقارن و کنترل کلی پایداری شیروانی خاکریز پشت دیوار است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>