اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پل

در برنامه بهسازی لرزه ای پل، بسته به گستره نارسایی، باید حالات جایگزینی کامل پل با پل جدید، مسدود نمودن و متروکه نمودن آن یا عدم انجام اقدام عملی، پذیرش ریسک و نتایج ناشی از بروز خسارت محتمل را، علاوه بر بهسازی لرزه ای در تراز مورد نظر، مورد بررسی قرار داد. برای تمامی پل هایی که نیاز به بهسازی آنها در بررسی اولیه تعیین شده، قبل از اقدام عملی به بهسازی، لازم است ارزیابی تفصیلی به عمل آید.

مخاطرات ژئوتکنیکی لرزه ای

علاوه بر جنبه های عملکردی سازه پل در مقابل زلزله، آثار ناشی از بروز پدیده هایی مانند روانگرایی، گسترش جانبی، فرونشست خاک، گسلش سطحی و آثار زمین لغزش، با توجه به تجارب گذشته، مورد توجه ویژه قرار داده شده اند. ولی مواردی از قبیل امواج دریایی ناشی از زلزله مشمول این ملزومات نمی شوند.

عمر مفید باقیمانده

عمر مفید باقیمانده پل قبل از بهسازی عمدتاً به قدمت و وضعیت عمومی پل وابسته است. انتظار می رود پل های جدیدالاحداث، از تاریخ بررسی، به مدت طولانیتری مورد بهره برداری قرار داشته و بنابراین دوره زمانی طولانیتری در معرض خطر زلزله قرار گیرند.طول عمر باقیمانده پل پس از بهسازی باید با انجام مطالعات توجیهی و امکان سنجی تعیین شود.در صورتی که ملاحظات فنی و اقتصادی و سایر عوامل ذیربط بهسازی لرزه ای پل را توجیه پذیر نمایند، طرح بهسازی را می توان با قصد افزودن عمر مفید باقیمانده پل مد نظر قرار داد.

فرایند مطالعات ارزیابی آسیب پذیری

با ترکیب ضریب شتاب مبنا و ویژگی های خاک، ساختگاه پل، سطوح خطرپذیری و با توجه به طبقه بندی اهمیت پل، عمر مورد نظر برای بهره برداری از پل پس از بهسازی و با توجه به ترازهای عملکردی مورد نظر برای دو سطح خطر زمین لرزه (سطح خطر در بهره برداری متعارف و سطح خطر برای کنترل یا تضمین ایمنی)، گروه بندی بهسازی لرزه ای پل، تعیین می شود. حداقل ملزومات مطالعات تحلیل تقاضا و تخمین ظرفیت به منظور ارزیابی میزان آسیب پذیری لرزه ای و بهسازی، در چارچوب این گروه بندی ارائه شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>