اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دیوار

برای اجرای دیوارهای ژئوسینتیک نیازی به عملیات پی سازی نیست و تنها باید عملیات بسترسازی انجام شود. آماده سازی بستر شامل برداشتن خاک نامناسب (دکاپاژ) و متراکم سازی بستر یا در موارد خاص تقویت بستر با خاک مناسب است. روش کلی اجرای دیوارهای ژئوسینتیک عموماً مشابه است، به عنوان نمونه مراحل اجرایی دیوار ژئوتکستایل به اختصار بیان می شود.

پس از انجام عملیات بسترسازی، یک قالب چوبی با ارتفاعی اندک بیش از ارتفاع لایه های خاکریز بر روی زمین (یا بر شکل فلزی و یک تخته L روی لایه اجرا شده قبلی) قرار می گیرد. این قالب مجموع های از یک سری نشیمن های سرتاسری به موازات وجه خارجی دیوار است.ژئوتکستایل به گونه ای گسترده می شود که تقریباً یک متر از روی لبه فوقانی قالب بیرون افتاده و آزاد باشد. معمولاً جهت الیاف عمود بر دیوار است و درزهای نوارهای مجاور دوخته شده یا بر روی هم به صورت همپوشانی اجرا می شود.

قالب چوبی از جلوی لایه و نشیمن فلزی از زیر آن برداشته می شود و اجرای لایه بعدی به همین صورت انجام می گیرد. پس از اتمام دیوار، پوسته خارجی برای جلوگیری از تأثیرات سوء اشعه مافوق بنفش بر روی ژئوتکستایل، پوشش می شود. محصولات آسفالتی، قیر یا بتن پاشی پوشش های معمول در این مورد هستند.خاکریز بقیه ارتفاع لایه تا ضخامت طراحی شده لایه اجرا شده و متراکم می شود.

وصله ژئوسینتیک ها

وصله بین ژئوسینتیک ها به دو روش دوختن و پوششی انجام می شود.

وصله پوششی

طول پوشش در وصله های پوششی تابعی از نوع ژئوسینتیک ها، نوع خاکریز و اصطکاک آن با خاکریز است. در این روش علاوه بر افزایش مصرف ژئوسینتیک ها، انجام آزمایش های مربوط به اصطکاک بین دو لایه ژئوسینتیک هم الزامی است. مجموعه عوامل فوق باعث برتری روش اول یعنی دوختن می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>