اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

به مقاومت بتن ساخته شده از سیمان پرتلند، در برابر عوامل جوی٬ حملات شیمیایی٬ سایش، فرسایش و فرآیندهای تخریبی دیگر پایایی بتن گفته می شود. بتن پایا در شرایط محیطی مورد نظر، کیفیت و قابلیت بهره برداری خود را حفظ می کند.ساخت بتن پایا در کشورهای گرمسیر در قیاس با شرایط گرمایی کشورهای اروپایی معمولاً دارای مسایل بیشتری است.

در مناطق سرد سیر نیز، یخ زدن و آب شدن های مکرر بتن، باعث تخریب بتن می شود. مواد شیمیایی یخ زدا باعث شدت این خرابی می شوند. برای برطرف کردن این مشکل، بتن باید با استفاده از مواد حباب ساز٬ سنگدانه های مناسب٬ نسبت آب به سیمان پایین و نفوذپذیری کم ساخته شود.

درجه حرارت و رطوبت در نواحی گرمسیر

از نظر متوسط درجه حرارت سالانه، تفاوت زیادی بین نواحی گرم و مرطوب و گرم و خشک وجود ندارد. در نواحی گرم و خشک تغییرات درجه حرارت شبانه روز به 25 تا 35 درجه سانتیگراد برسد. حال آنکه تغییرات درجه حرارت در شبانه روز در نواحی گرم و مرطوب به نسبت پایین است.

در اقلیم های گرم و مرطوب، متوسط درصد رطوبت بسیار بالا بوده و د ر نواحی گرم و خشک درصد رطوبت متوسط خیلی پایین است. اگر چه میزان رطوبت در سال دستخوش تغییرات بزرگی است. به علاوه در نواحی گرم و خشک اختلاف های قابل ملاحظه ای بین رطوبت نسبی نواحی ساحلی و غیر ساحلی وجود دارد.

تأثیر آب و هوا بر ساخت بتن

هنگامی که درجه حرارت بتن تازه بالا رود آثار زیر بروز می نماید.

  • میزان آب مورد نیاز برای حصول قابلیت کاربرد مشخص افزایش می یابد. به عبارت دیگر نسبت آب به سیمان یا سیمان بیشتری مورد نیاز خواهد بود.
  • قابلیت کاربرد بتن تازه خیلی سریع کاهش می یابد. نتیجه این امر بروز اشکال در قابلیت کاربرد و تراکم بتن خواهد بود، در نتیجه افزایش آب که همانا افزایش نسبت آب به سیمان است، ضروری خواهد داشت.
  • هر دو عامل یعنی تراکم نامناسب یا نسبت آب به سیمان بالاتر بر پایایی بتن اثر نامطلوب دارد.
  • احتمال ترک در سطح بتن به لحاظ جمع شدن که در نواحی گرم و خشک افزایش می یابد. درجه حرارت بتن و هوای اطراف، رطوبت نسبی و سرعت باد از عوامل اصلی موثر بر این پدیده هستند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>