اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص

فولاد

به طور معمول خرابی سازه های بتن آرمه در نواحی گرمسیر به واسطه نفوذ کلرورها و خوردگی فولاد رخ می دهد. سطوح بتن هایی که در هوای مرطوب واقع می شوند در اثر وزش باد یا تابش خورشید فقط تا عمق چند میلیمتر خشک می شوند. بنابراین قبل از اینکه نفوذ کلرورهای به جسم بتن از طریق لوله های موئین صورت پذیرد از طریق ذرات آب موجود در جسم آن رخ می دهد.

در مورد سیمان پرتلند ضد سولفات که در مناطق گرمسیر به مقیاس وسیعی مورد استفاده است، سرعت انتشار یون مخرب کلر به میزان قابل توجهی بیشتر از سیمان پرتلند معمولی است. این سرعت علاوه بر درجه حرارت تابع عوامل زیر است.

  • میزان یون های کلر آزاد که با خمیر سیمان پیوند ندارند
  • وزن مخصوص و تخلخل بتن

تغییر شکل های حرارتی

در مناطق گرمسیر اختلاف درجه حرارت زیادی بین ساعات شبانه روز وجود دارد. در نقاط گرم و خشک ممکن است اختلاف درجه حرارت شب و روز به 35 تا 40 درجه سانتیگراد برسد. اختلاف درجه حرارت موجب تغییر شکل در ساختمان های بتنی می شود. به منظور جلوگیری از ترک های ناشی از این اختلاف درجه حرارت لازم است قبل از هر چیز نکات ویژه ای در طراحی و اجرا مد نظر قرار بگیرد.

حرارت ناشی از جذب آب سیمان به هنگام گیرش و سخت شدن موجب نوعی تغییر شکل حرارتی شود. هر قدر درجه حرارت اولیه بتن تازه بیشتر باشد گرمای حاصل از جذب آب سیمان زودتر آزاد می شود. این امر موجب اختلاف فاحش درجه حرارت بین بتن جوان و محیط اطراف می شود.اختلاف درجه حرارت را می توان به کمک عایق بندی حرارتی قالب ها و کاهش درجه حرارت حاصل از فعل و انفعالات شیمیایی آب و سیمان محدود کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>