اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

منظور از طراحی پل های بتنی تعیین پیکربندی، ابعاد و مشخصات قطعات پل است. به نحوی که سه هدف اصلی شامل ایمنی، عملکرد مطلوب و پایایی در آن رعایت شده باشد. این پل ها با سنگدانه های معمولی و سیمان پرتلند یا سیمان آمیخته ساخته می شوند. مقاومت مشخصه پل های بتنی حداقل برابر 20 مگا پاسکال (نیوتن بر میلیمتر مربع) است.

ایمنی

منظور از ایمنی این است که مجموعه سازه، شامل قطعات و اتصالات آن، طو ری سازمان داده شود که سازه از انسجام و پایداری کافی برخوردار باشد.

  • تحت اثر بارها و سربارهای متعارف آسیب نبیند.
  • در اثر بارها و سربارهای استثنایی گسیخته نشود و فرو نریزد.

عملکرد مطلوب

منظور از عملکرد مطلوب این است که سازه برای بهره برداری پیش بینی شده از آن مزاحمت فراهم نکند.

  • تحت اثر بارها و سربارهای متعارف در آن ترک خوردگی و تغییر شکل بیش از حد به وجود نیاید به طوریکه نسبت به ایمنی سازه ایجاد نگرانی نکند.
  • در اثر لرزش در بهر ه برداری کنندگان احساس ناامنی به وجود نیاید.

پایایی

منظور از پایایی این است که مصالح سازه کیفیت خود را در تمام طول عمر پیش بینی شده حفظ کند، به طوریکه در اثر پیری، فرسودگی، خوردگی و مانند آن، ایمنی و قابلیت بهر ه برداری سازه بیش از حد تقلیل نیابد.

نکات اجرایی و طراحی پل های بتنی

اجزای مختلف سازه و اتصالات آنها باید چنان سازماندهی شوند که پایداری کلی و انسجام سازه تامین شود. در این مورد به ویژه باید اطمینان حاصل شود که سازه در اثر آسیب موضعی اتفاقی دچار گسیختگی زنجیر ه ای نخواهد شد.پایایی سازه باید با پیش بینی مناسب تامین شود. برای این امر رعایت مشخصات فنی اجرایی شامل کیفیت و حداقل مقدار سیمان، کیفیت آب، نسبت آب به سیمان، نوع و کیفیت دانه های سنگی، حداکثر مواد زیان آور در مواد متشکله بتن، نسبت های اختلاط، شرایط ریختن و جا دادن بتن، مراقبت بتن، سطوح واریز، درزهای سازه ای و مانند اینها الزامی است.

طراحی سازه باید جزیی از جریان (طراحی - اجرا - نگهداری) تلقی شود. و نسبت به صحت هر یک از این سه جزء اطمینان حاصل شود. در این مورد به ویژه باید نوع مصالح مصرفی و چگونگی تولید آنها از استانداردهای مشخصی تبعیت کنند. کیفیت اجرا با نظارت صحیح تضمین شود. و رعایت ضوابط استفاده و نگهداری از سازه توسط مسئولین کنترل شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>