اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جبران ساز استاتیک توان راکتیو (SVC) در ادوات FACTS:
در جبران ساز استاتیک توان راکتیو، یک بانک خازنی ثابت به طور موازی با سلف کنترل شده با تریستور متصل می شود.

FACTS2

زاویه آتش تریستور راکتور و در نتیجه، ولتاژ سلف را کنترل می کند. بنابراین، توان کشیده شده توسط سلف قابل کنترل است. نمودار پایه SVC در شکل زیر نشان داده شده است.

مدار SVC

SVC برای بهبود ضریب توان، تنظیم ولتاژ، کاهش هارمونیک و پایداری شبکه انتقال استفاده می شود. این تجهیز، همچنین در صنایع برای کنترل توان راکتیو و بهبود کیفیت توان به کار می رود. رایج ترین SVCها در ادامه توضیح داده شده اند.

راکتور کنترل شده با تریستور (TCR):
در این نوع کنترل کننده، راکتور به صورت سری با شیر تریستوری متصل می شود. مدار از دو تریستور تشکیل شده است که به صورت پادموازی متصل شده اند.

این تریستورها نیمی از شکل موج منبع تغذیه را هدایت می کنند. از مدار کنترل برای دادن پالس به تریستور در هر نیم موج استفاده می شود. زاویه آتش تریستور میزان تأخیر منبع تغذیه سیستم قدرت را کنترل می کند.

به طور کلی، TCR در خط انتقال بسیار فشار قوی EHV برای تأمین توان راکتیو در هنگام وجود بار سبک یا شرایط بدون بار استفاده می شود. نمودار پایه راکتور کنترل شده با تریستور در شکل زیر نشان داده شده است.

راکتور کنترل‌شده با تریستور

خازن سوئیچ شده با تریستور (TSC):
در شرایط وجود بار سنگین، تقاضای توان راکتیو افزایش می یابد. در این شرایط از TSC برای پاسخ به تقاضای توان راکتیو استفاده می شود.

معمولاً TSC در خط انتقال بسیار فشار قوی یا EHV استفاده می شود و در شرایط بار سنگین مورد استفاده قرار می گیرد. TSC همان TCR است که فقط به جای راکتور خازن جایگزین می شود. مشابه TCR، مقدار توان تأمین شده به خط انتقال با کنترل زاویه آتش یک تریستور کنترل می شود. مدار پایه TSC در شکل زیر نشان داده شده است.

خازن سوئیچ‌شده با تریستور (TSC)

راکتور سوئیچ شده با تریستور (TSR):
راکتور سوئیچ شده با تریستور (TSR) مشابه TCR است. در TCR، زاویه آتش تریستور برای کنترل جریان دستگاه کنترل می شود.

اما در TSR، تریستور کاملاً روشن یا خاموش است و کنترل فاز وجود ندارد. بنابراین، به دلیل عدم کنترل زاویه آتش، هزینه تریستور کمتر بوده و از تلفات سوئیچینگ کاهش می یابد. مدار پایه TSR مشابه مدار TCR است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>