اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یونیت هیتر

مهم ترین تفاوت های بین یونیت هیتر و فن کویل:
از جمله مهم ترین موارد تفاوت یونیت هیتر و فن کویل می توان به صرفا سرد کننده یا صرفا گرم کننده بودن دستگاه، توان گرم کنندگی یا سرد کنندگی هوا و نوع کاربرد آنها اشاره کرد که در ادامه به توضیح موارد تفاوت فن کویل و یونیت هیتر خواهیم پرداخت.

یونیت هیتر و فن کویل هر دو دستگاه های توزیع کننده هوای سرد و گرم هستند که در نقاط مختلف درون ساختمان به شکل سقفی، دیواری یا زمینی نصب می شوند و در کل بسیار شبیه یکدیگر عمل می کنند.

هر دو از کویل (لوله های پر پیچ و خم فین دار) و فن تشکیل می شوند که آب سرد یا گرم درون کویل آنها جریان داشته و هوا توسط فن از اطراف (سطح بیرونی) کویل ها عبور داده می شود تا در اثر برخورد ذرات هوا با سطح سرد یا سطح گرم کویل، هوای سرد یا گرم وارد محیط درون ساختمان شود.

جریان آب سرد معمولا از مینی چیلر یا چیلر تراکمی هوا خنک نصب شده بر روی بام و یا چیلر تراکمی آب خنک نصب شده در موتورخانه ساختمان و با پمپ به کویل یونیت هیتر یا فن کویل ارسال می شود. جریان آب گرم نیز معمولا از پکیج گازسوز نصب شده در درون ساختمان و یا بویلر (دیگ آب گرم) نصب شده در موتورخانه ساختمان و با پمپ به کویل فن کویل یا یونیت هیتر ارسال می شود.

عمده تفاوت یونیت هیتر و فن کویل:
مهم ترین تفاوت یونیت هیتر و فن کویل در توان گرمایشی یا سرمایشی آنها است. قدرت پرتاب باد یونیت هیتر نسبت به فن کویل بسیار بیشتر است و به همین علت از آن فقط برای تهویه اماکن و سالن های بزرگ مانند سوله صنعتی، سوله ورزشی، سالن های نمایشگاهی و … که سقف بلندی دارند، استفاده می شود و بر عکس آن از فن کویل فقط در ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری، آموزشی و … که سقف کوتاه تا متوسطی دارند، استفاده می شود.

معمولا فن کویل هم برای سرمایش و هم گرمایش مورد استفاده قرار می گیرد و بنابرین هم دارای کویل آب سرد است و هم کویل آب گرم که هم قابلیت اتصال به چیلر و مینی چیلر را دارد و هم قابلیت اتصال به پکیج گازسوز و بویلر.

ولی یونیت هیتر بیشتر برای گرمایش مورد استفاده قرار می گیرد که در برخی موارد کویل آب سرد نیز در آن تعبیه می شود.

بنابرین در یک سالن بزرگ یا سوله که یونیت هیتر در آن نصب می شود، آب گرم بویلر در یونیت هیترها جاری می شود تا عمل گرمایش هوای سالن یا سوله مورد نظر انجام شود و برای سرمایش یا کویل آب سرد در یونیت هیترها تعبیه می شود و یا اینکه از دستگاه های دیگری مانند هواساز برای سرمایش استفاده می شود زیرا هواساز در بیرون از سالن یا سوله نصب شده و این قابلیت را دارد که هوای تازه را از بیرون به درون سوله تزریق کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>