اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موتورخانه

موتورخانه برج ها و موتورخانه های بزرگ:
موتورخانه اغلب ساختمان ها معمولا در طبقه زیرزمین قرار می گیرد و این در حالی است که موتورخانه برج ها در طبقات مختلف طراحی و ساخته می شود.

آسمان خراش ها و برج های مسکونی، اداری، تجاری و … به موتورخانه های بزرگ جهت تهویه، گرمایش و سرمایش هوا نیاز دارند که معمولا در صورت پاسخگو نبودن استقرار یک موتورخانه مرکزی در طبقات پایین برج، به ازای هر چند یا چند ده طبقه از برج، یک موتورخانه در نظر گرفته می شود. برای مثال ممکن است برای یک برج 45 طبقه، سه موتورخانه به ترتیب در طبقات زیرزمین، 15 ام و 30 ام در نظر گرفته شود.

اجزای بکار رفته در موتورخانه های بزرگ برج ها همانند موتورخانه های ساختمان های کوچک تر است و از اجزایی مانند چیلر ها، بویلر ها، پمپ ها، سیستم های کنترلی و … تشکیل می شود.

وظیفه تمام چیلر ها، سرد نمودن آب و وظیفه بویلر ها، گرم نمودن آب است که آب سرد و گرم توسط پمپ ها در طبقات برج پمپاژ می شود. پمپاژ آب توسط پمپ ها از طبقه زیرین به صدها متر بالاتر عملی تقریبا غیر ممکن و نیز بسیار غیر بهینه است و بنابرین از پمپ هایی در طبقات میانی ساختمان جهت پمپاژ آب سرد و گرم به فن کویل های موجود در هر قسمت و نیز مصارف بهداشتی از آن و همچنین مخازنی جهت نگهداری آب برای مواقع اضطراری استفاده می شود.

یکی از مهم ترین مسائل در طراحی موتورخانه های بزرگ برج ها، مسئله ایمنی است زیرا موتورخانه ها مجهز به بویلرهای مشعل داری هستند که در مدار آنها از گاز طبیعی به عنوان سوخت استفاده می شود و باید به ایمن ترین شکل ممکن طراحی، ساخته و نصب شوند.

با سیستم های کنترلی مدرن می توان اطلاعات دمایی و رطوبتی را از نقاط مختلف درون و بیرون برج جمع آوری نمود و کارکرد سیستم برودتی و حرارتی را بهینه سازی نمود. منظور از بهینه سازی این است که دقیقا متناسب با نیاز درخواستی در هر قسمت از برج، حرارت و برودت ایجاد و توزیع شود و اتلاف انرژی به حداقل ممکن برسد.

با توجه به بالا بودن هزینه های مصرف انرژی در چنین ساختمان های بزرگی، هر نوع کاهش مصرف می تواند میلیون ها تومان از هزینه های جاری ساختمان در سال بکاهد. با توجه به اینکه 40 تا 60 درصد انرژی مصرفی یک ساختمان، مربوط به سیستم گرمایش و سرمایش آن است

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>