اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موتورخانه

سیستم جایگزین موتورخانه:
سیستم های جایگزین موتورخانه سیستم هایی هستند که یا به صورت واحدی در درون ساختمان و یا بر روی بام نصب می شوند که به آنها سیستم های موتورخانه در پشت بام نیز گفته می شود. به طور کلی دو نوع سیستم را می توان به عنوان سیستم جایگزین موتورخانه معرفی کرد.

چیلر یا مینی چیلر هوا خنک و پکیج گازسوز دیواری در کنار دستگاه های هواساز و فن کویل:
موتورخانه ها فضایی از ساختمان را اشغال کرده و دستگاه هایی مانند بویلر (گرم کننده آب) و چیلر تراکمی آب خنک (سرد کننده آب) را به همراه پمپ ها و لوله های توزیع کننده در خود جای می دهند. از طرفی یک دستگاه به نام برج خنک کننده نیز که معمولا روی بام نصب می شود باید با لوله کشی به چیلر تراکمی آب خنک مستقر در موتورخانه متصل شود.

به جای این تجهیزات می توان به اصطلاح از موتورخانه در پشت بام یا همان چیلر تراکمی هوا خنک (یا مینی چیلر هوا خنک) بر روی بام ساختمان استفاده کرد که دیگر نیازی به موتورخانه و نیز برج خنک کننده نباشد.

مینی چیلر یا چیلر تراکمی هوا خنک دستگاهی است که آب را در یک مخزن به نام اواپراتور سرد کرده و با پمپ به دستگاه هواساز یا فن کویل های داخل ساختمان ارسال می کند تا در آنجا، آب سرد بتواند گرمای هوا را در تابستان گرفته و هوای خنک را توسط فن در ساختمان پخش کند.

به جای هواساز و فن کویل می توان چیلر تراکمی هوا خنک را به همراه هواساز در یک دستگاه مشترک و یکپارچه به نام پکیج یونیت پشت بامی طراحی و تولید کرد.

تجهیزات ذکر شده به عنوان جایگزین موتورخانه صرفا جهت سرمایش هوا بود. برای گرمایش هوا کافی است که یک یا تعدادی پکیج گازسوز دیواری به سیستم اضافه کرد که آنها آب را گرم کرده و در فصول سرد سال، آبگرم در لوله های فن کویل و هواساز جاری شود تا این بار آبگرم حرارت خود را به هوای سرد داده و سپس هوای گرم شده توسط فن وارد ساختمان گردد.

این سیستم قابلیت آن را دارد که رطوبت هوا را در فصل گرم کاهش داده (با رطوبت گیری هوا) و در فصل سرد به میزان دلخواه و مورد نیاز آن را افزایش دهد. (در صورت تعبیه دستگاه هواساز در سیستم)

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>