اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیستم VRF

مقایسه سیستم VRF با اسپلیت و داکت اسپلیت:
فرآیند یافتن سیستم سرمایشی و گرمایشی ایده آل فرآیندی پیچیده است. در واقع دستگاهی را نمی توان در بازار یافت که از هر نظر برای یک ساختمان ایده آل باشد.

بلکه باید ویژگی ها، مزایا و معایب هر کدام را شناخت و متناسب با نیاز ساختمان، مناسب ترین دستگاه را انتخاب نمود.

تفاوت های VRF با داکت اسپلیت و اسپلیت به گونه ای است که برای برخی از ساختمان ها سیستم VRF و برای برخی دیگر نیز سیستم های اسپلیت، داکت اسپلیت، چیلر، مینی چیلر و یا سایر سیستم ها مناسب خواهد بود. برای مقایسه سیستم VRF با اسپلیت و داکت اسپلیت، مزایا و معایب هر دستگاه را بررسی می کنیم.

سیستم VRF:
سیستم تهویه سرمایشی و گرمایشی VRF (یا همان VRV) دستگاه پیشرفته ای است که پتانسیل کنترل دمای هر قسمت از ساختمان به صورت مستقل و با راندمان بالا را فراهم می کند. منظور از کنترل مستقل این است که می توان هر یک از یونیت های داخلی (فن کویل ها) که به یک یونیت خارجی متصل می شوند را به صورت جداگانه از نظر کاری و دمایی و مستقل از دیگر فن کویل ها تنظیم کرد.

منظور از راندمان بالا این است که به لطف کاربرد تکنولوژی Variable Refrigerant Flow یا همان متغیر نمودن مقدار مبرد ورودی به فن کویل ها و نیز استفاده از تکنولوژی موتور کمپرسورهای اینورتر، می توان دقیقا به اندازه نیاز مصرف کننده و به صورت هوشمند، انرژی مصرفی سیستم VRF را کنترل کرد.

از دیگر منافع مهم این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عملکرد بدون نیاز به مدار آب.
  • اشغال فضای کم جهت نصب یونیت خارجی و یونیت های داخلی.
  • قابلیت کار در شرایط آب و هوایی متنوع.
  • کارکرد بسیار کم صدا یا بی صدا.

داکت اسپلیت و اسپلیت:
هم اسپلیت و هم داکت اسپلیت از یک یونیت خارجی که شامل کمپرسور و مبدل حرارتی کندانسور است و نیز یک یونیت داخلی شامل مبدل حرارتی اواپراتور تشکیل شده است.

یونیت داخلی اسپلیت معمولا به شکل دیواری و یونیت داخلی داکت اسپلیت معمولا زیر سقف کاذب نصب می شود که داکت اسپلیت نسبت به اسپلیت ابعاد بزرگ تری دارد و در عملکرد کاملا شبیه یکدیگر عمل می کنند.

داکت اسپلیت همانطور که از نامش پیداست سیستمی کانالی است که با کانال کشی، هوای سرد یا گرم شده در یونیت داخلی را به اتاق ها و سالن های مختلف ساختمان هدایت می کند و بزرگ ترین عیب آن این است که همه اتاق ها و سالن های متصل به آن با دمای یکسان سرد یا گرم شده و جریان هوای ورودی به همه آنها با هم قطع یا وصل می شود که در واقع دمای هوا در همه قسمت های متصل به یک داکت اسپلیت، یکسان خواهد بود.

اسپلیت ها نیز فقط پاسخگوی نیازهای یک اتاق یا سالن کوچک هستند و نمی توان از آنها در سالن های بزرگ استفاده نمود و برای سالن های بزرگ چندین اسپلیت در نقاط مختلف نصب می شود که علاوه بر افزایش قیمت اولیه دستگاه ها، هزینه مصرفی انرژی توسط آنها نیز زیاد خواهد بود.

نتیجه گیری در مورد مقایسه سیستم VRF با اسپلیت و داکت اسپلیت:
اگر شما ساختمانی دارید که در قسمت های مختلف آن به تنظیم دمای هوا به صورت مستقل نیاز دارید (معمولا ساختمان های با متراژ متوسط تا بزرگ) یکی از بهترین سیستم ها، سیستم های VRF هستند که خود به دو دسته GHP (کارکرد با گاز شهری) و EHP (کارکرد با برق) تقسیم می شوند.

اگر ساختمانی دارید که متراژ کمی دارد (مانند منازل مسکونی با متراژ کمتر از 150 متر) می توانید از یک یا چند اسپلیت در نقاط مختلف استفاده کنید تا بتوانید دمای هر اسپلیت را به طور جداگانه تنظیم نمایید.

اگر مسئله کنترل دمای هر اتاق یا سالن به صورت مستقل و جداگانه اهمیت ندارد و می خواهید دمای هوا در همه آنها به صورت برابر تنظیم شود و با هم سرد و گرم شوند، می توانید از داکت اسپلیت استفاده کنید.

در واقع مسئله کنترل مستقل هر قسمت از نظر دما و رطوبت و نیز متراژ ساختمان ها مهم ترین فاکتورها در مقایسه سیستم VRF با اسپلیت و داکت اسپلیت است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>