اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چیلر مدولار

چیلر مدولار چیست ؟
در پاسخ به سوال چیلر مدولار چیست می توان گفت که چیلر مدولار یا همان چیلر ماژولار به چیلری گفته می شود که در آن به جای یک کمپرسور از چند کمپرسور و چند مدار مبرد (گاز فریون) استفاده شده باشد

که از نظر نوع کندانسور به انواع چیلر مدولار هوایی یا همان هوا خنک و آبی یا همان آب خنک و از نظر نوع کمپرسور به انواع اسکرال، اسکرو و غیره تقسیم بندی می شود.

مقایسه و تفاوت چیلر مدولار با نوع معمولی:
اگر فقط از یک کمپرسور و یک مدار مبرد در دستگاه چیلری استفاده شود به آن نوع معمولی و اگر از چندین کمپرسور با چند مدار مبرد در چیلری استفاده شود، به آن چیلر مدولار گفته می شود.

در حالت تک مدار، اگر موتور الکتریکی کمپرسور از نوع اینورتر (سرعت متغیر) نباشد، کمپرسور همواره با تمام توان (بدون در نظر گرفتن اینکه مصرف کننده به چه مقدار سرمایش نیاز دارد) کار می کند، ولی اگر از چند مدار مبرد با چند کمپرسور استفاده شود، مزایای زیر را به همراه خواهد داشت.

مزایای چیلر ماژولار:

کاهش مصرف برق با پله ای کردن توان کاری دستگاه:
برای مثال اگر در پروژه ای به چیلری با ظرفیت 120 تن تبرید نیاز باشد، معمولا به جای استفاده از یک یا دو کمپرسور در یک مدار مبرد، از 6 کمپرسور 20 تن تبرید و سه مدار مبرد (به ازای هر مدار دو کمپرسور) استفاده می شود که متناسب با بار شبکه (نیاز مصرف کننده) هر یک جفت کمپرسور به صورت پله ای (مرحله ای) وارد مدار شده و شروع به کار می کنند.

اگر نیاز کم باشد، فقط دو عدد از کمپرسورهای چیلر ماژولار 120 تن تبرید کار کرده و 4 عدد دیگر خاموش می شوند که تأثیر قابل توجهی بر کاهش مصرف برق خواهد گذاشت.

در صورتی که الکترو موتورهای متصل به کمپرسورها نیز از نوع اینورتر باشد، می توان دور کمپرسورها را نیز متناسب با بار شبکه، کم یا زیاد کرد تا صرفه جویی بیشتری در مصرف برق صورت بگیرد.

کاهش استهلاک:
به خاطر اینکه چیلرها معمولا در 90 درصد زمان کاری خود در حالت کم باری (مثلا کارکرد با 50 یا 20 درصد توان کل) کار می کنند، با ترکیب چند کمپرسور و چند مدار مبرد می توان با کنترلر هوشمند، کمپرسورها را به صورت مرحله ای و نوبتی وارد مدار کرد تا استهلاک آنها کم شده و طول عمر مفید آنها افزایش یابد.

امکان تعمیر بدون وقفه:
اگر یکی از کمپرسورها به هر دلیلی از کار بیافتد، بدون اینکه به توقف کامل چیلر منجر شود، می توان آن کمپرسور را از مدار خارج نمود و آن را تعمیر نمود. این مزیت از مزایای چیلر ماژولار باعث افزایش قابلیت اطمینان به عملکرد دستگاه شده و خصوصا در پروژه ای که کار بدون وقفه در آن اهمیت خاصی دارد، می تواند مفید واقع شود.

امکان افزودن ظرفیت در آینده:
چنانچه در پروژه ای در آینده به ظرفیت بیشتری از خنک کاری نیاز باشد، چیلر مدولار این قابلیت را به سیستم می دهد که با افزودن تجهیزات، توان خنک کاری را افزایش داد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>