اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کافی شاپ

چالش های گرمایش و نیز سرمایش رستوران ها و کافی شاپ ها
از جمله چالش های اساسی برای تهویه، گرمایش و نیز سرمایش رستوران ها و کافی شاپ ها و اماکن مشابه آن عبارتند از:

  • دفع گرمای تولید شده در آشپزخانه یا محل سرو غذا
  • نیاز به تامین و گردش هوا به میزان کافی
  • تغییر دائمی تعداد افراد حاضر در محل
  • باز و بسته شدن درب ها در تمام طول روز
  • مد نظر قرار دادن ایجاد محیطی سرشار از آرامش توسط دستگاه های کم صدا یا بی صدا و …

در صورت عدم وجود یک سیستم تهویه گرمایشی و سرمایشی مناسب، با یک آشپزخانه با هوای گرم و یک سالن غذاخوری دارای نقاط سرد و گرم مواجه خواهید شد. بوهای نامطبوع محل سرو یا آشپزخانه به سالن راه پیدا کرده و یا صدای کارکرد دستگاه ها آزاردهنده خواهد بود.

سیستم چیلر، بویلر و فن کویل و نیز دستگاه های VRF که به دو گروه دستگاه های GHP (گازی) و دستگاه های EHP (برقی) دسته بندی می شوند، مناسب ترین سیستم هایی هستند که پاسخگوی تمامی نیازهای ذکر شده برای یک رستوران، کافی شاپ و یا ساختمان های مشابه هستند.

مناسب ترین سیستم ها برای سرمایش و گرمایش رستوران و کافی شاپ:

سیستم چیلر، بویلر و فن کویل:
سیستم چیلر، بویلر و فن کویل امروزه جزء محبوب ترین سیستم های تهویه جهت سرمایش و گرمایش اماکن خاص (با چند ناحیه مجزا جهت تهویه) از جمله سرمایش رستوران ها و کافی شاپ ها هستند.

گرمایش رستوران و کافی شاپ نیز از این امر مستثنی نیست و این سیستم هم قابلیت سرمایش هوای رستوران و کافی شاپ ها را دارد و هم گرمایش آنها را.

در بیشتر پروژه ها به خاطر کم بودن متراژ رستوران یا کافی شاپ مورد نظر، معمولا به جای چیلر از مینی چیلر و به جای بویلر (دیگ آبگرم) از پکیج دیواری یا زمینی استفاده می شود.

طرز کار این سیستم بر مبنای سرد و گرم کردن آب و پمپاژ آن به فن کویل های مستقر در نقاط مختلف درون ساختمان استوار است. چیلر (یا مینی چیلر) آب را سرد و بویلر (یا پکیج) آب را گرم می کند و با پمپ هایی به فن کویل ها ارسال می شود تا عمل سرمایش و گرمایش هوا در فن کویل ها انجام پذیرد.

از جمله مزایای این سیستم عبارتند از:

  • قیمت مناسب تر نسبت به سیستم های دیگری چون VRF.
  • استفاده از الکتریسیته برای سرمایش و گاز طبیعی برای گرمایش.
  • قابلیت روشن و خاموش کردن و تنظیم دمای هر فن کویل به صورت مستقل و مجزا.
  • قابلیت متصل کردن لوله های آب سرد و گرم به یک دستگاه هواساز و وارد نمودن هوای تازه با دما و رطوبت تنظیم شده به درون سالن ها.
  • بهره مندی از چیلرهای هوشمند و مدولار (دارای سیستم کنترل PLC) و بهینه از نظر مصرف انرژی.
  • بهره مندی از سیستمی بسیار کم صدا به علت بی صدا بودن فن کویل ها و نیز نصب چیلر در بیرون از ساختمان.

دستگاه VRF:
همانند بسیاری از دستگاه های سرمایشی دیگر مانند مینی چیلر و چیلر، VRF ها نیز از گاز فریون (مبرد) برای گرمایش یا سرمایش رستوران و نیز کاهش یا تنظیم رطوبت هوای آن بهره می برند ولی با روشی متفاوت که در آن تعدادی فن کویل (یونیت های داخلی) که به یک دستگاه خارج از ساختمان (یونیت خارجی یا همان کندانسینگ) متصل شده که می توان دمای هوای خروجی از هر فن کویل را با کنترل مجزا (هم دستی و هم هوشمند) تنظیم نمود.

از طرفی با نصب سنسورهایی در نقاط مختلف، در صورت عدم وجود افراد، هوای سرد یا گرم ارسالی به آن نقاط را به صورت خودکار کاهش داد و در مصرف انرژی صرفه جویی نمود.

VRF در واقع این قابلیت را دارد که مقدار مبرد در مدار هر فن کویل را تغییر داده تا هر فن کویل به اندازه نیاز انرژی مصرف کند.

همچنین در قسمت هایی که به هوای تازه نیاز است یا از فن کویل کانال دار استفاده می شود و یا یک دستگاه هواساز با سایز کوچک.

علاوه بر سرمایش، گرمایش رستوران و یا گرمایش کافی شاپ نیز توسط همین فن کویل ها و همین یونیت های خارجی انجام می پذیرد. به چند دلیل این دستگاه ها بی صدا و یا بسیار کم صدا هستند.

اول اینکه فن های بکار رفته در فن کویل ها، سایز کوچکی داشته و از نظر آئرودینامیکی و کاهش صدا بسیار بهینه هستند. دوم اینکه یونیت خارجی در بیرون از ساختمان نصب شده و فقط با لوله کشی به فن کویل ها متصل می شود.

با این حال استفاده از VRF ها با چالش هایی نیز همراه است که مهم ترین آن، قیمت اولیه بالاتر آنها نسبت به دستگاه های سرمایشی و گرمایشی دیگر است.

به همین خاطر مهندسان ما در صورت اهمیت داشتن قیمت تمام شده برای مشتری، سیستم های بهینه و هوشمند دیگری مانند فن کویل های متصل به مینی چیلر ها یا چیلر ها (برای سرمایش) و متصل به پکیج های گازسوز یا بویلر ها (برای گرمایش) را نیز پیشنهاد می دهند.

در این دستگاه ها نیز می توان با استفاده از یک هواساز کوچک در کنار فن کویل ها، ضمن وارد نمودن هوای تازه به درون ساختمان رستوران، رطوبت هوا را نیز تنظیم کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>