اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

داکت اسپلیت اینورتر

داکت اسپلیت اینورتر چیست ؟
قطعه اصلی در داکت اسپلیت اینورتر، سیستم متغیر نمودن سرعت دورانی موتور الکتریکی متصل به کمپرسور است که دور کاری کمپرسور را متناسب با نیاز مصرف کننده تغییر می دهد تا همواره داکت اسپلیت در دور بهینه و کم مصرف کار کند.

یک دستگاه داکت اسپلیت معمولی (غیر اینورتر) موتور کمپرسوری دارد که تنها در یک دور ثابت کار می کند (در برخی سازنده ها از موتورهای الکتریکی دو دور یا چند دور ثابت نیز استفاده می شود). در حالت تک دور، موتور الکتریکی متصل به کمپرسور یا خاموش است و یا روشن.

ولی در سیستم داکت اسپلیت اینورتر، سیگنال مربوط به بار سرمایشی یا گرمایشی مورد نیاز ساختمان از طریق یک سنسور (حسگر دمایی یا ترموستات) به قسمت کنترلر موتور الکتریکی کمپرسور ارسال شده و دور کاری موتور متناسب با بار و نیاز مصرف کننده و به طور پیوسته کاهش یا افزایش می یابد تا شرایط دمایی درخواستی از سوی کاربر به حد مطلوب برسد.

چرا دستگاه داکت اسپلیت اینورتر در مقایسه با نوع معمولی برق کمتری مصرف می کند ؟
مجموعه موتور الکتریکی و کمپرسور متصل به آن که مبرد (گاز فریون) را در مدار به گردش در می آورد، بیشترین انرژی الکتریکی را در این دستگاه مصرف می کند.

در نوع معمولی تک دور، موتور الکتریکی متصل به کمپرسور همواره با تمام توان (100 درصدی) کار می کند و زمانی که دمای هوا به دمای ایده آل رسید، موتور الکتریکی توسط سیگنال ارسالی از سوی سنسور، خاموش می شود و وقتی بعد از گذشت زمان (معمولا چند دقیقه) دمای هوای داخل ساختمان تغییر کرد، موتور مجددا با تمام توان شروع به کار می کند.

ولی در دستگاه داکت اسپلیت اینورتر، موتور الکتریکی در ظرفیت های کمتر (مثلا 20، 40، 60 یا 80 درصد توان کل) و متناسب با نیاز کار می کند که علاوه بر کاهش مصرف انرژی، تعداد دفعات خاموش و روشن شدن های دستگاه داکت اسپلیت اینورتر نیز کاهش می یابد.

در ضمن با کاهش تعداد خاموش و روشن شدن ها، هم طول عمر دستگاه افزایش می یابد و هم اینکه چون بیشترین انرژی مصرفی یک موتور الکتریکی در لحظه استارت آن است، از این نظر نیز در مصرف انرژی برق صرفه جویی می شود.

همچنین همانطور که در نمودارهای زیر مشاهده می کنید، در سیستم داکت اسپلیت اینورتر (دور متغیر)، نوسان دمای هوای داخل ساختمان نسبت به نوع معمولی تک دور یا دو دور کمتر خواهد بود و در نتیجه سرمادهی یا گرمادهی دستگاه بهتر و یکنواخت تر خواهد بود. این عملکرد پیوسته دستگاه موجب کنترل دقیق تر دمای هوای داخل ساختمان خواهد شد.

بنابرین تنها تفاوت سیستم داکت اسپلیت اینورتر نسبت به نوع معمولی این است که تکنولوژی اینورتر به موتور الکتریکی آن افزوده شده است و بقیه قسمت ها مانند کمپرسور، کندانسور، مدار مبرد و … در هر دو یکسان است.

با وجود بالاتر بودن قیمت داکت اسپلیت اینورتر نسبت به نوع معمولی تک دور یا چند دور (حدود 30 درصد قیمت بالاتر)، صرفه جویی که در طول مدت زمان در انرژی مصرفی دستگاه می شود، قیمت اولیه را جبران خواهد نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>