اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

داکت اسپلیت

چگونه هزینه مصرف برق داکت اسپلیت در ماه را محاسبه کنیم؟
برای محاسبه میزان مصرف برق داکت اسپلیت به طور دقیق، ابتدا باید دستگاه مورد نظر مطابق با نیاز ساختمان انتخاب شود تا پس از آن طبق فرمولی که در ادامه خواهیم گفت، بتوان هزینه برق داکت اسپلیت در ماه را محاسبه کرد.

در واقع قبل از مشخص شدن ظرفیت و سایر پارامترهای موجود در دستگاه، نمی توان به طور دقیق آن را محاسبه نمود ولی مهندسان با تجربه در این زمینه می توانند به صورت حدودی مقادیر آن را با سایر دستگاه ها مقایسه و حدس بزنند.

ابتدا فضای مورد نظر از ساختمان خود که قرار است سرمایش و گرمایش آن توسط داکت اسپلیت انجام شود را بایستی در نظر گرفت و مطابق با شرایط آب و هوایی و نیز ساختمان، مقادیر دقیق بار گرمایشی و سرمایشی را محاسبه و یا به صورت حدودی آن را تخمین زد.

از آخرین قبض برق، قیمت هر کیلووات ساعت (kwh) مصرف برق را استخراج کنید.

از کاتالوگ دستگاه یا برچسب روی دستگاه، توان ماکزیمم دستگاه (Total Input یا Power Input) را بر حسب کیلووات (kw) استخراج کنید.

  • قیمت هر کیلووات ساعت برق را در مصرف برق کل دستگاه در حالت ماکزیمم ضرب کنید.
  • عدد به دست آمده هزینه مصرف برق داکت اسپلیت در یک ساعت کار با توان ماکزیمم را نشان می دهد.
  • حال با دانستن اینکه روزانه چند ساعت و با چند درصد ظرفیت کل، دستگاه کار می کند، می توان میزان مصرف برق داکت اسپلیت را به طور روزانه و سپس ماهانه محاسبه نمود.

مثالی از هزینه برق داکت اسپلیت در ماه:
برای مثال اگر جهت سرمایش یک واحد از یک ساختمان به دستگاه با ظرفیت 4 تن تبرید (48000 BTU/h) نیاز باشد، می توان از داکت اسپلیت شرکت ال جی مدل B55AWYN7G5A که ظرفیت خنک کاری آن 4 تن تبرید است، استفاده کرد.

توان ماکزیمم الکتریکی ورودی (Power Input) به داکت اسپلیت مورد نظر در حالت سرمایشی برابر 4٫73 کیلووات است. (لازم به ذکر است که برای مثال در شهر تهران و به طور کلی به ازای هر 30 متر مربع از مساحت واحد به 1 تن تبرید برودت نیاز است و هر تن تبرید برابر 12000 BTU/h است.)

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>