اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آب

از آن جایی که هد ف از اندازه گیری سطح آب زیر زمینی، تعیین ارتفاع آب زیر زمینی به منظور تهیه نقشه تراز آب زیرزمینی است. مشخص شدن جهت جریا ن و شیب هیدرولیکی و تهیه هیدروگراف (آبنمود)، معر ف تغییرا ت ارتفاع سطح ایستابی آ ب زیرزمینی است. قبل از شر ح وسایل انداز ه گیری دو اصطلاح رپر یا نشانه مبنا و نقطه نشانه در چاه مشاهد ه ای تعریف می شود.

رپر (نشانه مبنا)

رپر بلوکی سیمانی است که در نزدیکی چاه مشاهده ای یا پیزومتر نصب می شود. بلندی راس آن با انجا م ترازیابی دقیق نسبت به سطح مبنا (در ایرا ن سطح متوسط آب خلیج فارس در بندر شهید رجایی) تعیین می شود.

نقطه نشانه

نقطه ثابت علامت گذاری شده در دهانه چاه یا پیزومتر (ترجیحاً روزنه درپو ش چاه) است که ارتفاع مطلق این نقطه با استفاده از ارتفاع رپر تعیین شده است. همیشه از این نقطه سطح آب چاه اندازه گیری می شود. ارتفاع سطح آب یا تراز آب چاه با تفاضل مقدار عمق سطح ایستابی اندازه گیری شده از ارتفاع مطلق نقطه نشانه به دست می آید.

عمق یاب

عمق یاب وسیله ای برا ی اندازه گیری عمق سطح آ ب زیر زمینی نسبت به نقطه نشانه است. در چاه های مشاهده ای که عبارت از یک کابل سیمی مدرج شده یا متر نواری است، در انتهای آن وزنه ای به شکل شاغول یا استوانه (به منظور جلوگیری از خم شدگی کابل و ورود آسان به چاه) متصل شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>