اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سازه ها

یک چلیک از تبدیل یک شبکه تک لایه، دو لایه یا چند لایه به فرم قوسی در یک جهت ایجاد می شود. و حاصل آن تشکیل تاشه چلیکی یک، دو یا چند لایه خواهد بود. سازه های فضاکار چلیکی گونه های هم بندی متنوعی دارند که از هر یک بسته به ویژگی های رفتاری در مقام مناسب، می توان بهره گیری نمود. مقطع عمومی یک سازه چلیکی ممکن است بخشی از دایره، بیضی یا سهمی باشد.

گنبدها

گنبد مشبک، یک سیستم سازه فضاکار است که شامل یک یا چند لایه (از اجزا) است. که در تمامی جهات به فرم قوسی در آمده اند. برخی از گنبدها دارای رویه ای ظاهری هستند که بخشی از یک سطح منفرد و واحد همانند کره را تشکیل می دهد. و برخی دیگر متشکل از مجموعه ای از سطوح گنبدی شکل متفاوت هستند.

سازه های فضاکار مشبک دو گونه چلیکی و گنبدی

سازه فضاکار گنبدی و چلیکی مختلط متشکل است از یک شبکه فلزی همراه با یک پوسته بتن آرمه در گیر شده که به منظور عملکرد توام و تفکیک ناپذیر باشبکه فلزی طراحی شده است.سازه فضاکار گنبدی و چلیکی دوگانه، شامل یک شبکه فلزی باربر و اجزای غشایی فعّال با عملکرد توأم سازهای است.

سایر تاشه ها

انواع سازه های فضاکار مورد اشاره سهم قابل ملاحظه ای از حالات کاربردی را در بر می گیرند و پاسخگوی بسیاری از نیازها هستند. از جمله سایر کاربردهای سازه های فضاکار می توان از برج های مشبک، سازه های هرمی شکل، تاشه های سهموی، سازه های غشای نازک و شبکه های کابلی با فرم های بدیع و گوناگون نام برد.

سازه های فضاکار پیوسته

سازه های فضاکار پیوسته به گروه های زیر قابل تفکیک هستند.

  • سازه های حجیم
  • تاوه ها و پوسته ها
  • سازه های پاشامی
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>