اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

رویه های بتنی در نواحی با مقاومت بستر کم و ترافیک سنگین نسبت به روسازی آسفالتی ارجحیت دارد.
هزینه های تعمیر و نگهداری روسازی بتنی در مقایسه با آسفالتی کمتر است.عمر مفید رویه های بتنی بیشتر از روسازی های آسفالتی است.به دلیل فراهم ساختن دید بیشتر در شب برای استفاد ه کنندگان، روسازی بتنی از نظر ایمنی نسبت به آسفالتی ارجحتر است.

ضخامت روسازی بتنی در مقایسه با روسازی آسفالتی کمتر است. و در نتیجه در نواحی که محدودیت ضخامت وجود دارد ارجحیت داشته و در عین حال در مصرف مصالح نیز صرفه جویی می شود.به دلیل صرفه جویی در بکارگیری مصالح در لایه های بتنی تخریب منابع طبیعی و محیط زیست کمتر صورت می گیرد. در مناطق شیب دار و کوهستانی با تعداد زیاد وسایل نقلیه سنگین که روسازی آسفالتی جوابگو نمی باشد، روسازی بتنی می تواندبه عنوان گزینه خوبی مد نظر قرار گیرد.در شرایط محیطی با دمای زیاد عملکرد روسازی بتنی بهتر از آسفالتی است.

معایب رویه های بتنی در مقایسه با لایه های آسفالتی

هزینه اولیه ساخت روسازی بتنی در مقایسه با روسازی آسفالتی بیشتر است.اجرای تعمیرات و عملیات ترمیم در روسازی بتنی مشکل تر است.وجود درزهای انبساط به عنوان یکی از نقاط ضعف رویه های بتنی محسوب می شود. که در تشدید خرابی ها و تخریب بتن نقش مهمی دارد. به نحوی که مشکل نگهداری و مرمت محل درزهای انبساط به لحاظ پکیدن بتن وجود دارد.

بروز پدیده پامپینگ و خارج شدن مصالح ریزدانه از محل درزهای انبساط در صورت عدم استفاده از مصالح زهکش به عنوان یکی از ضعف های روسازی بتنی محسوب می شود.دانش فنی و تجربه ساخت روسازهای آسفالتی درمیان پیمانکاران در مقایسه با روسازی های بتنی بسیار بیشتر است. از این رو اجرای رویه های بتنی به دلیل نیاز به ماشین آلات پیشرفته و جدیدتر و عدم مهارت های فنی و تجربه های عملی مشکل تر است.

موارد کاربرد رویه های بتنی

  • در جاده های واقع در مناطق گرمسیر با حجم ترافیک سنگین به خصوص در شیب های تند وگردنه ها که سرعت وسایل نقلیه سنگین کم است.
  • در قسمت هایی از مسیر راه یا باند فرودگاه که مقاومت بستر آن ضعیف است.
  • در تقاطع ها و میادین که نیروهای شدید برشی ناشی از ترمز به روسازی راه وارد می شود.
  • در مناطقی که دسترسی به مصالح شن و ماسه و معادن سنگ مناسب و سخت کم است یا محدودیت حجم وجود دارد.
  • در مناطقی که فاصله حمل و هزینه حمل مصالح سنگی به محل کار غیر اقتصادی است.
  • در ابتدا و انتهای باندهای فرودگاه، تاکسی روها و اپرون ها استفاده از رویه بتنی ارجحیت دارد.

جایگاه بتن غلتکی در روسازی های بتنی

روسازی بتن غلتکی RCC به عنوان یک نوع روسازی بتنی محسوب می شود. که جزء دسته اول یعنی روسازی بتنی غیر مسلح درزدار قرار می گیرد. در واقع پروسه طراحی روسازی بتنی RCC شبیه به طراحی روسازی بتنی غیرمسلح درزدار با درز انبساط یا درزهای اجرایی بدون د اول است. در عین حال باید توجه نمود که تفاوت های عمده ای بین روسازی RCC و روسازی بتنی معمولی JPCP بدون داول در ارتباط با شیوه ساخت روسازی، فواصل درزها، عملکرد درزها از نظر انتقال بار و خصوصیات ظاهری و سطحی آنها وجود دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>