اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آسفالت

مخلوط حاصل از عملیات بازیافت گرم، اختلاطی بازیابی شده شامل RAP با یا بدون RAM و مصالح جدید سنگی و قیر و جوان کننده است که باید با مشخصات فنی آسفالت گرم و بتن آسفالتی مطابقت داشته باشد. لذا تمامی مصالح مصرفی در این عملیات باید برای روش های استاندارد نمونه گیری و مورد آزمایش قرار گیرد. و نهایتاً نتایج آنها با مشخصات فنی ارائه شده مقایسه و ارزیابی شود.

بررسی وضعیت روسازی

به منظور شناخت نوع و ضخامت لایه های روسازی آسفالتی موجود، ضمن نمونه گیری باید مدارک فنی طراحی اولیه روسازی و سوابق دوره ساخت، بهره برداری و نگهداری آن نیز بررسی تا در جریان طراحی و ساخت بازیافت گرم مورد استفاده قرار گیرد.

نمونه گیری از لایه روسازی را می توان به ازای هر 250 تا 500 متر طول در هر خط عبر و با حفره گمانه آزمایشی در ابعاد 50×50 سانتیمتر انجام داد که طی آن ضخامت لایه های آسفالتی و مصالح غیر آسفالتی زیر آن اندازه گیری شود. برای تعیین عمق ترک های طولی و عرضی و ترک های ناشی از خستگی باید از طریق مغزه گیری اقدام نمود.

قیر خالص جدید

قیر خالص جدید با کندروانی یا درجه نفوذ بالا که به مخلوط RAP و مصالح سنگی برای تهیه آسفالت گرم جدید افزوده می شود دو هدف را تامین می کند. نخست اینکه مقدار قیر مورد نیاز در آسفالت را برای انطباق با الزامات طرح اختلاط افزایش می دهد، ثانیاً ضمن اختلاط با قیر سخت شده موجود در RAP نوع و خواص قیر مورد نظر پروژه را که به شرایط محیطی و نوع ترافیک بستگی دارد، تامین می نماید.

جوان کننده ها

جوان کننده ها از مشتقات نفتی تشکیل شده اند که برای اصلاح کندروانی یا درجه نفوذ قیر موجود در مصالح روسازی مصرف می شوند. این مواد ضمن آنکه خواص قیر را دارند. می توانند به جای قیر اضافی مورد نیاز نیز عمل کنند. عامل اصلی در انتخاب نوع جوان کننده ها، خصوصیات کندروانی (بر حسب پواز) یا درجه نفوذ (بر حسب یک دهم میلیمتر) قیر سخت شده موجود و کیفیت قیر حاصل از اختلاط قیر سخت شده با این ترکیبات است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>