اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خاک

سطوح و مناطقی که در نقشه های اجرایی یا دستور کارها به عنوان پاک کردن و ریشه کنی مسیر و حریم راه تعیین شده، باید توسط دستگاه نظارت یا دستگاه اجرایی قبل از شروع عملیات پاک کردن و ریشه کنی، میخکوبی و مشخص شود. عمل پاک کردن و ریشه کنی باید در تمام طول مسیر طبق نقشه های اجرایی به صورت مشروحه زیر انجام شود.

پاک کردن مسیر و حریم راه شامل تمیز کردن، برداشتن خاک های نباتی و جابه جایی یا قطع و ریشه کنی کامل درختان، بیرون آوردن ریشه های خشکیده و بدون تنه و هر گونه درختچه، نهال، بوته، علف، چپر، حصار، چینه، زباله و آشغال، ابنیه، موانع و سایر مواردی که به نظر دستگاه نظارت یا کارفرما وجود آن برای پی ها یا زیرسازی و روسازی راه نامناسب تشخیص داده شود از حریم راه و راه های ورودی و خروجی، راه های دستیابی، مسیر کانال ها و آبروها و محل احداث ابنیه فنی، است.

خاک های نباتی که غیر قابل مصرف در خاکریزی است باید از بستر و حریم راه برداشته شده و در محل هایی که دستگاه نظارت مشخص می کند ذخیره شود. بدیهی است چنانچه طبق نقشه ها یا تشخیص دستگاه نظارت این خاک ها قابل مصرف برای پوشش نباتی شیروانی های خاکی نباشد می تواند مورد استفاده زارعین قرار گیرد.سطوح طبیعی که پایین تر از بستر روسازی قرار گرفته اند طبق نظر دستگاه نظارت باید ریشه کنی کامل تا عمق لازم انجام شده و بقایای ریشه ها، علف ها، رستنی ها و هرگونه مواد و مصالح نامناسب دیگر نیز از زمین کنده و به دور ریخته شود تا احتمال مدفون شدن زیر خاکریز و حریم راه را نداشته باشد.

چنانچه در حریم راه تأسیساتی مانند تیرهای تلفن، تلگراف یا برق، لوله کشی آب، فاضلاب، نفت، گاز، لوله های سیمانی یا سایر تأسیسات مشابه وجود داشته باشد که باید از مسیر برداشته شود یا تغییر مکان داده شوند، پیمانکار باید مراتب را به موقع به کارفرما و دستگاه نظارت جهت هرگونه اقدام مقتضی کتباً اطلاع دهد.
چنانچه در حریم راه، قنات یا چاه های آب دایر وجود داشته باشد، پیمانکار باید برای تغییر محل چاه آب و تغییر مسیر قنات، با در نظر گرفتن آنکه آب چاه یا قنات از بین نرود اقدام، و برای چاه های خشک و قنات های متروکه با توجه به جهات ایمنی پیشنهادی تهیه و برای اظهار نظر کارفرما و دستگاه نظارت ارسال نماید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>