اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خاک

تمام خاکریزها و همچنین کف ترانشه های خاکی و بستر زمین طبیعی باید با غلتک های مکانیکی متراکم شود در مواردی که امکان استفاده از این نوع غلتک ها مقدور نباشد، با تصویب دستگاه نظارت می توان کوبنده های مکانیکی دستی را به کار گرفت. برای کوبیدن، با توجه به نوع مصالح مصرفی و شرایط اجرای کار، باید از غلتک های مختلف استوانه ای، فلزی، پاچه بزی، لاستیکی، لرزشی یا دیگر انواع کوبنده ها استفاده نمود.

برای تأمین تراکم یکنواخت در تمامی لایه ها، عمل مرطوب کردن و اختلاط خاک ها را باید در زمان مناسب و کافی و قبل از غلط کزنی، با وسایل مکانیکی انجام داد تا فرصت توزیع یکسان رطوبت در تمام خاک وجود داشته باشد. میزان رطوبت مصالح خاکی چسبنده برای حصول تراکم مطلوب باید در محدوده یک تا دو درصد کمتر از رطوبت مناسب، و برای خاک هایی که به تورم و انبساط گرایش زیادتری دارند، یک تا دو درصد بیشتر از رطوبت مناسب انتخاب شود.

عملیات خاکی روی ابنیه فنی

عملیات خاکی، به طریق سنگریزی را نمی توان مستقیماً روی ابنیه فنی مانند پل ها، آبروها و پل های طاقی اجرا کرد، مگر آنکه قبلاً ضخامتی معادل حداقل 60 سانتیمتر روی این ساز ه ها خاکریزی معمولی انجام شده و به درصد تراکم مشخصه رسیده باشد.

خاکریزی پشت پل ها

بعد از اجرای لایه های زهکشی پشت کوله ها و دیوارهای برگشتی پل ها که باید مطابق نقشه ها و دستورات دستگاه نظارت باشد، عملیات خاکی لایه به لایه تا تأمین نسبی درصد تراکم مشخصه باید به مورد اجرا گذاشته شود. نتایج آزمایشات تراکم خاکریزی پشت پل ها، با توجه به تعداد لایه ها، نوع خاک مصرفی، ضخامت هر لایه، ارتفاع کل خاکریز که باید متناسب با تعداد لایه ها باشد در هر قطعه راه جداگانه نگهداری می شود تا جهت ارزیابی کیفیت کار به سهولت قابل دسترسی و کنترل باشد.

خاکریزی در زمین های شیبدار

در محل هایی که خاکریزی روی سراشیبی تند یا خاکریز موجود صورت گیرد، طبق دستور دستگاه نظارت پله هایی به ارتفاع ضخامت لایه خاکریز یا سنگریزی روی شیب مزبور تعبیه خواهد شد تا از لغزش احتمالی خاکریز جدید روی بدنه شیب جلوگیری به عمل آید و در نتیجه خاکریز جدید و قدیم
خوب با هم قفل و بست شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>