اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


اندود


اندود سطحی

اندود سطحی برای آغشته نمودن سطح آسفالتی یا بتنی موجود با مواد قیری و ایجاد چسبندگی با لایه آسفالتی اجرا می شود. از انواع قیرهای محلول و قیرآبه می توان برای اندود سطحی استفاده کرد.در شرایطی که انواع قیرآبه ها موجود باشد اولویت مصرف به ترتیب با قیرآبه های، دیرشکن، کندشکن و زودشکن است. استفاده از این قیرها در مقایسه با قیرهای محلول برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا، مناسب است.

قیرآبه های دیرشکن را باید قبل از مصرف با آب رقیق کرد. عمل رقیق کردن برای قیرآبه های کندشکن باید توسط کارخانه سازنده انجام شود.اندود سطحی برای چسبندگی بین دو لایه آسفالتی یا بتنی موجود با آسفالتی که متعاقباً اجرا می شود الزامی است. فقط با موافقت کتبی دستگاه نظارت می توان از اجرای اندود سطحی خودداری کرد.

میزان قیر

مقدار قیر محلول مصرفی در اندود سطحی حدود 400-200 گرم در متر مربع و برای قیرآبه ها 500-250 گرم در متر مربع است که مقدار دقیق آن باید توسط دستگاه نظارت تعیین و ابلاغ شود. میزان قیری که روی سطوح آسفالتی قدیمی، هوا زده و آسیب دیده پخش می شود بر حسب مورد و با توجه به شدت فرسودگی رویه موجود توسط دستگاه نظارت تعیین می شود.

محدودیت های فصلی

برای اندود سطحی درجه حرارت هوا در سایه، وقتی که هوا رو به گرمی می رود بهتر است بیشتر از 10 درجه و در صورتی که دمای هوا رو به کاهش است، بیش از 15 درجه سانتیگراد باشد. در صورتی که شرایط فوق وجود نداشته و اجرای اندود سطحی الزامی باشد، پخش قیر با موافقت دستگاه نظارت و پیش بینی های لازم انجام می شود. پخش قیرآبه در شرایطی که احتمال بارندگی وجود دارد مجاز نیست.

پخش قیر و کنترل وسایل نقلیه

تمامی قسمت هایی که اندود سطحی می شود، حتی الامکان در همان روز باید با قشر آسفالتی پوشیده شود.عبور و مرور وسایل نقلیه از روی سطوح قیرپاشی شده مجاز نیست. هر گاه لازم باشد که اندود سطحی ضمن عبور وسایل نقلیه از روی راه صورت می گیرد باید همیشه نصف عرض راه برای عبور و مرور آزاد نگهداشته شود به طوری که وسایل نقلیه از روی قسمت های اندود شده تردد ننمایند.

برای تأمین ایمنی عبور و مرور وسایل نقلیه، پیمانکار باید با نصب علایم ایمنی کافی و گماردن مأموران راهنما از تردد وسایل نقلیه در طول قسمت های اندود شده، به ویژه بلافاصله بعد از اجرای اندود سطحی و نیز تا موقعی که با قشر آسفالتی پوشیده نشده است جلوگیری به عمل آورد.مسئولیت تأمین بی خطری تردد وسایل نقلیه از روی سطوح قیرپاشی شده، کلاً به عهده پیمانکار است. اجرای اندود سطحی بدون رعایت احتیاط و تأمین شرایط ایمنی لازم و کافی برای عبور و مرور وسایل نقلیه که باید توسط پیمانکار فراهم شود، به هیچ وجه مجاز نبوده و دستگاه نظارت می تواند عملیات را متوقف سازد.

آزمایش های کنترل کیفیت

قیرهای مصرفی برای اندود سطحی باید با استاندارد ASTM D2995 مطابقت داشته باشند. تعیین مقدار قیر پخش شده در سطح راه نیز باید به ازای هر 100 متر طول در راه های اصلی، و به ازای هر 1000 متر مربع در بزرگراه ها و آزادراه ها با آزمایش سینی کنترل شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>