اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


آسفالت


پخش و کوبیدن مصالح سنگی متوسط (پرکننده)

حین عملیات کوبیدن و در صورت لزوم، باید در سطوحی که به مصالح بیشتری نیاز دارند نسبت به پخش مصالح اقدام شود، ضمن آنکه پس از عبور غلتک از روی آن، مقدار اضافی مصالح باید جمع آوری شود. عملیات غلتک زنی آن قدر ادامه می یابد تا اینکه فضای خالی بین مصالح سنگی درشت دانه به وسیله مصالح سنگی با دانه بندی متوسط پر شده (بدون اینکه مصالح پخش شده، روی مصالح سنگی درش تدانه را کاملاً بپوشاند) و سطح به دست آمده صاف بوده و هیچ گونه جابه جایی دانه ها، زیر غلتک مشاهده نشود. در صورتی که شمشه 4 متری در امتداد محور راه بر روی سطح آسفالت ماکادام نفوذی قرار گیرد، ناهمواری های آن نباید از 15 میلیمتر تجاوز نماید.

غلتک زنی تکمیلی

در فاصله 48 ساعت از پایان اجرای عملیات، سطح تمام شده آسفالت ماکادام با غلتک های چرخ لاستیکی باید مجدداً کوبیده شود. وزن غلتک و تعداد عبور آن در هر مورد توسط دستگاه نظارت تعیین می‌شود.

پوشش نهایی آسفالت ماکادام نفوذی

اگر آسفالت ماکادام نفوذی اجرا شده به شرح بالا به عنوان قشر اساس عمل می کند، باید نسبت به اجرای رویه سازی نهایی آن، با توجه به حجم ترافیک در آینده، با یکی از رویه های آسفالت سطحی یا بتن آسفالتی بر حسب مورد، اقدام نمود. چنانچه آسفالت ماکادام نفوذی باید عملکرد یک رویه سیاه را داشته باشد، اجرای آسفالت سطحی، یک یا دو لایه ای بلافاصله بر روی آن ضروری است.

حفاظت سطح راه به هنگام اجرای عملیات

در تمام مدت اجرای عملیات ساختمانی، و تا بعد از تکمیل قشر آسفالت ماکادام نفوذی از تردد وسائط نقلیه روی سطح راه، باید جلوگیری شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>